דוברות בתי המשפט הגיבה היום (ראשון) למתקפות מכיוון גורמים דתיים וחרדים בעקבות פסק הדין של בית המשפט המחוזי שלא לאפשר קיום אירוע מוזיקלי בהפרדה מגדרית בעפולה, והגדירה את הביקורת כ"נקודת שפל חדשה בשיח המתלהם". "בעקבות פסק דין שניתן היום בעניין מופע שאמור היה להתקיים בפארק העירוני בעפולה, הוטחו במערכת המשפט ובשופט בית המשפט המחוזי בנצרת באופן אישי גידופים מבישים המהווים נקודת שפל חדשה בשיח המתלהם אשר למרבה הצער הולך ופושט בארצנו כלפי מוסדות ממלכתיים", נכתב בהודעת בתי המשפט, "קריאת פסק הדין היתה מגלה כי הוא ניתן בהסכמת כל הצדדים לעתירה ובהם עיריית עפולה. זאת מאחר שלא היתה מחלוקת בין הצדדים באשר לאיסור ההפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי על פי הדין בישראל ועל פי החלטה שקיבלה בנושא זה ממשלת ישראל".

כזכור, בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל מוקדם יותר את עתירת שדולת הנשים נגד עיריית עפולה ומרכזים לקהילה והתחדשות שכונות בעפולה והורה שלא לאפשר את הופעתם של הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל ביום רביעי הקרוב, שהייתה אמורה להתקיים בהפרדה מגדרית.

הודעת דוברות בתי המשפט מגיעה על רקע ההתבטאות החריפה של השר בצלאל סמוטריץ' ובכירים נוספים בימין בנוגע להחלטת בית המשפט בעניין עפולה. סמוטריץ' אמר כי ההחלטה ככזו שנובעת מניסיון לכפות "ערכים מעוותים" וניסיון ל"חינוך מחדש". את ראש הממשלה האשים השר בכניעה להחלטות מערכת המשפט, תוך הפגנה של חוסר משילות. "מדובר בפסק דין חמור ומקומם שמצטרף לשרשרת של פסיקות שהופכות את בית המשפט למי שמציב את עצמו נגד היהדות והציבור הדתי, ומבקש לכפות עליהם את ערכיו המעוותים ולהעביר אותם חינוך מחדש. ביטול האירוע בעפולה הוא גזל כבשת הרש של הציבור הדתי בעיר, שמבקש ליהנות מעט מהמרחב הציבורי ותקציביו באופן שתואם את ערכיו ואת השקפת עולמו. ספרו לנו עוד על כפיה דתית", כתב סמוטריץ והוסיף, "הלוואי ויכולתי לצפות מראש הממשלה לצאת להגנתו של הציבור הדתי ולקרוא את היועץ המשפטי לממשלה, שאנשיו מובילים את הכפייה החילונית הפונדמנטליסטית הזו, לסדר. אבל הוא עסוק בלחפש כעת את המנדטים שלהם ואין לו זמן לטפל במצוקותיהם. אני קורה לכלל המפלגות הדתיות להודיע כעת לראש הממשלה כי יתנו את כניסתם לממשלתו אחרי הבחירות בביצוע תיקוני החקיקה הנדרשים כדי לשים סוף לכפיה החילונית הזו ולאפשר לציבור הדתי לחיות על פי אמונתו".
 
"מערכת משפט מטומטמת. סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר. טמטום פרוגרסיבי פודמנטליסטי", המשיך סמוטריץ', "מאחר וחסידי משילות אנחנו לא נפתור עצמנו בלגלגל את האחריות על המשפטנים: ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי".
 
 במפלגות החרדיות הגיבו גם הן בחריפות להחלטה. סגן השר מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר בתגובה: "החלטת בית המשפט בנצרת בעיצומו של יום תשעה באב, מגלמת בתוכה את כל הקשור לשנאת חינם שהביאה לחורבן הבית והינה אנטי דמוקרטית - אנו נפעל להגבלת כוחו של בית המשפט בישראל".
 
בפסיקת בית המשפט נכתב: "אני אוסר על ביצוע הפרדה מגדרית על רקע של מין, גזע או כל מגדר אחר במהלך האירוע. כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי לפי שיקול דעתו לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר בזאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם מארגן אחר באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי".
 
העתירה הוגשה לאחר שנודע כי בפרסומים נכתב במפורש "האירוע מיועד למשפחות בהפרדה מלאה" ומתנוססים עליו שמות בכירים בעירייה: ראש העיר אבי אלקבץ וסגן ראש העיר צורי כהן. לדברי מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים, "מדובר בצעד משמעותי כדי להבטיח את מעמדן וזכותן של נשים להיות נוכחות ושוות בכל מרחב ציבורי. לא ייתכן שבמרחב הציבורי ובמימון ציבורי אבא לא יוכל ללכת עם הבת שלו למתנפחים ואמא תופרד בכניסה לפארק ציבורי מהבנים שלה, כפי שהיה אמור להיות באירוע בעפולה". בעקבות עתירת שדולת הנשים, אותה הגישו עורכי הדין חגי קלעי, גלי זינגר ומרים זלקינד  הגיבה עיריית עפולה כי "העירייה קיבלה את עמדת היועמ"ש ולפיכך הורתה להסיר מהפרסומים לאירוע את נושא ההפרדה המגדרית".