יו"ר הימין המאוחד איילת שקד שוחחה הערב (ראשון) עם שר התחבורה ומספר 3 במפלגתה בצלאל סמוטריץ' בנוגע לדברים החריפים שאמר על ראש הממשלה בנימין נתניהו בהם ציין בתגובה לפסיקת בית המשפט בנוגע לאיסור הפרדה מגדרית בעפולה כי מדובר ב"ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי". שקד אמרה לשר כי בעיניה לא היה נכון לצאת בהתבטאות ואפשר היה להתנסח אחרת.



הנזיפה של שקד מגיעה כאמור בעקבות המילים קשות של סמוטריץ'  נגד נתניהו. סמוטריץ' האשים ואמר כי ההחלטה נובעת מניסיון לכפות "ערכים מעוותים" וניסיון ל"חינוך מחדש". את ראש הממשלה האשים השר בכניעה להחלטות מערכת המשפט, תוך הפגנה של חוסר משילות.
"מדובר בפסק דין חמור ומקומם שמצטרף לשרשרת של פסיקות שהופכות את בית המשפט למי שמציב את עצמו נגד היהדות והציבור הדתי, ומבקש לכפות עליהם את ערכיו המעוותים ולהעביר אותם חינוך מחדש. ביטול האירוע בעפולה הוא גזל כבשת הרש של הציבור הדתי בעיר, שמבקש ליהנות מעט מהמרחב הציבורי ותקציביו באופן שתואם את ערכיו ואת השקפת עולמו. ספרו לנו עוד על כפיה דתית," כתב סמוטריץ והוסיף, "הלוואי ויכולתי לצפות מראש הממשלה לצאת להגנתו של הציבור הדתי ולקרוא את היועץ המשפטי לממשלה, שאנשיו מובילים את הכפייה החילונית הפונדמנטליסטית הזו, לסדר. אבל הוא עסוק בלחפש כעת את המנדטים שלהם ואין לו זמן לטפל במצוקותיהם. אני קורה לכלל המפלגות הדתיות להודיע כעת לראש הממשלה כי יתנו את כניסתם לממשלתו אחרי הבחירות בביצוע תיקוני החקיקה הנדרשים כדי לשים סוף לכפיה החילונית הזו ולאפשר לציבור הדתי לחיות על פי אמונתו".

"מערכת משפט מטומטמת. סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר. טמטום פרוגרסיבי פודמנטליסטי", המשיך סמוטריץ', "מאחר וחסידי משילות אנחנו לא נפתור עצמנו בלגלגל את האחריות על המשפטנים: ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי".

בנוגע לסוגיית הר הבית אמר סמוטריץ' במהלך הבוקר עוד לפני ההחלטה להתיר עליית יהודים: "ההחלטה להיכנע לטרור ולאלימות הערבית במקום הקדוש ביותר לעם היהודי היא השורש לאובדן ההרתעה גם ביתר הגזרות". הוא גם קרא לנתניהו לכנס לאלתר את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בפתיחת המתחם: "אם אין לך אומץ לקבל את ההחלטה הזו לבד, כנס אותנו וניקח אנחנו את האחריות. כבוד לאומי ועמידה נחושה מול הטרור הם האלף בית של תפיסת הביטחון שלנו".