חבר הכנסת עפר שלח, ממפלגת כחול לבן, התייחס הבוקר (שני) ב-103FM לאמירתו של יו"ר המפלגה, בני גנץ, והבהיר כי "לא תהיה ממשלת רוטציה עם נתניהו. גנץ בכלל דיבר על מה שהיה באפריל, הוא סיפר סיפור קצת מפותל". 



אתה מרגיש שנטפלים לגנץ?
"לא. אגב, אם נטפלים זה בסדר גמור, אדם שמעמיד את עצמו לראשות הממשלה צריך לדעת ולהיות מוכן שיקלפו ממנו את העור, זה חלק מהחיים הציבוריים. הבעיה היא אחרת, מערכת הבחירות הזאת שהיא מיותרת מלכתחילה. נתניהו במקום להחזיר את המנדט לנשיא המדינה כשהוא לא הצליח להרכיב ממשלה, אבל אצלו זה עניין של הישרדות אישית. במקום להתעסק בדברים החשובים שעולים על הפרק, מתעסקים בזוטות אם לבני גנץ היה לפסוס".



לא לא, אני לא מסכים איתך. אנחנו לא מדברים על הגמגום אצל יונית לוי והלפסוס של אם הוא זכר או לא זכר את שם החייל שנפל, אבל מערכת הבחירות היא אם ממשיכים עם נתניהו, או שנתניהו הולך הביתה. זה העניין המרכזי בבחירות ודווקא בגלל זה חשובה התשובה אם תיתכן ממשלה עם נתניהו, אם תיתכן רוטציה, וגנץ לא נותן תשובה בהירה, הוא מזגזג.


"יש דבר אחד והוא מאוד ברור, כחול לבן היא המפלגה היחידה שאמרה ועמדה במילה שלה. לא ניהלנו מו"מ עם נתניהו, לא זחלנו לממשלה כמו אהוד ברק שזחל לממשלה ב-2009. אמרנו שלא נשב בממשלה שלראשה יש כתבי אישום ועמדנו בזה. זה מה שגנץ אמר אמש". 



אני לא מקבל את זה. אין טענה על לפיד שהוא מדבר בכמה קולות. הטענה היא כלפי בני גנץ, יו"ר המפלגה שלכם – אתמול בשאלה פשוטה אם תהיה אחדות עם נתניהו ניכר שלא הייתה בעיית שמיעה, והוא אמר - אם תהיה רוטציה על ראשות ממשלה כשאני מתחיל – אז יש על מה לדבר. 


"כולם יודעים שאין דבר כזה ממשלת רוטציה עם נתניהו כשגנץ מתחיל ראשון. הוא בכלל דיבר על מה שהיה באפריל ולא על הבחירות הבאות, הוא סיפר סיפור קצת מפותל כי הוא ניסה להסביר מה היה אז. הלו"ז של הבחירות הללו מול לו"ז משפטי של נתניהו הוא כזה: הבחירות הן ב-17 בספטמבר, השימוע ייערך בשבוע הראשון של אוקטובר. היועמ"ש אומר שההחלטה תיפול מהר תוך חודש, חודש וחצי. זאת אומרת שההחלטה תיפול בתוך תהליך הממשלה הבאה".



לא שמעתי את היועמ"ש אומר את זה. מה שנאמר הוא שהשימוע יהיה בתחילת חודש אוקטובר וזה מועד קשיח, פרקליט המדינה ניצן פורש בדצמבר ועד אז הוא יעביר את חוות הדעת שלו ליועמ"ש, זה לא אומר שהיועמ"ש יקבל את החלטתו עד סוף דצמבר. הוא יקבל את חוות הדעת וייקח לעצמו את הזמן, אני לא יודע כמה זמן יידרש לו
"אני שמעתי דברים אחרים. אני קורא ליועמ"ש - אין שום סיבה שאחרי תהליך של 3-4 שנים, ואחרי השימוע, לא תהיה החלטה סופית תוך חודש-חודש וחצי, כדי שבתהליך הרכבת הממשלה אנחנו נדע את זה. אנחנו עובדים כל יום כדי שגנץ יקבל את המנדט – ראשון, מוחלט, לבד, יקבל את המנדט להרכבת הממשלה. נתניהו אם יהיה נגדו כתב אישום סופי, ההערכה היא שכך אכן יהיה, לא יוכל לכהן אפילו כשר כי לגבי שר יש הלכה. צריכה להיות גם על ראש הממשלה הלכה כזאת, לצערנו אין, אולי תהיה אחרי מקרה נתניהו. אז הכול זה משחק תאורטי".



גנץ נאלץ להבהיר כי הוא לא אמר דברים ברורים. יכל לענות אחרת
"אני מקבל את דבריך, סיטואציה שבה צריך להבהיר היא סיטואציה לא טובה. הבחירות האלה היא אם ניתן לנתניהו לבנות עיר מקלט כראש ממשלה. ואגב, אם תהיה חסינות לראש ממשלה, תהיה בהמשך גם חסינות לשרים ורבים מהקואליציה שלו שמרכיבה את הממשלה מלאה באנשים כאלה".