נפרדים מהסוכנת האגדית: סוכנת השחקנים הוותיקה פרי כפרי הלכה לעולמה ביום שבת כשהייתה בת 71, לאחר מאבק במחלת הסרטן. פרי הייתה מהסוכנות הבולטות בתעשייה הישראלית וייצגה רבים מנכסי צאן הברזל של עולם הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון הישראלי. השחקן דביר בנדק, שפרי הייתה הסוכנת שלו, ספד לאישה המופלאה שהותירה אחריה מורשת מפוארת בתוכניתה של איריס קול ב-103FM: "היא תחסר לנו מאוד".


"היא עבדה מגיל מאוד צעיר בסרטים ובהפקות. הגעתי אליה כשחקן צעיר לפני 23 שנים, אחרי שהמורה שלי למשחק אמרה 'לך לפרי'. יש בי משהו שמאמין בשותפויות לטווח ארוך. זה סוג של שותפות בדרך הזו", סיפר בנדר. "ניגשתי למשרד והייתה כימיה, כשחקן צעיר לא היו לי כלים אחרים לבחון את זה. אני הגעתי אליה בלי שום ניסיון, היא באה לראות הצגה שלי ואמרה, 'בוא נעבוד יחד'".



"אני זוכר שהייתה סדרה שהיא אמרה לי 'אני רוצה שתעשה את זה בגלל הבמאי'. לא הבנתי את זה, אני לא אמור לבחור תפקיד בגלל התפקיד? אבל עם השנים רכשתי את ההבנה שזה עם מי עובדים ולא על מה עובדים".

זה מפתיע, יש הרבה דברים שצריך להתחשב בהם.
"אתה מבין שיש שותף, וכשמתמזל מזלך והתפקידים זורמים, שהתפקיד שלו זה גם להגיד לך מה לא עושים. היו מלא דברים שהיא אמרה 'את זה אנחנו לא עושים".



אבל יש פה גם עניין כלכלי?
"היאה הייתה עם המון ניסיון בהקשר הזה, היא לא עשתה את זה מהרגע להרגע. היא ידעה את הקונטקסט הכלכלי בתקופה כדי להבין על מה אומרים 'לא', מתי וכמה. אבל כשהיא אמרה 'לא' זה לא שינה כמה ולמה. יש משהו במין איש כזה שאתה סומך עליו, היא רואה תמונה הרבה יותר רחבה ממך, והיא רואה את הדרך. היא האירה דרך של הרבה אנשים, סמכתי עליה וזה עבד לנו".

אז בוא לא נתמקד בסיפור שלך ושל פרי. ישנם אנשים שמגיעים לסוכן, הסוכן עושה רושם שהוא מאמין בך ומתחיל לעבור זמן ואתה לא מקבל זימונים.
"אני מכיר הרבה אנשים כאלה. אין שום קשר לכישרון. אני אומר לשחקנים שאם יש כימיה, סוג של נעימות בתקשורת. ואז להתחיל לבדוק אם אתה מקבל תשובות ענייניות לשאלות כמו 'למה לא קיבלתי זימון לאודישן הזה' כמו 'כי חיפשו מזרחים' לצורך העניין. אתה חושב האם הסוכן שלך קם בבוקר וחושב 'מה עושים עם דביר'".

מה קורה עכשיו אחרי שהיא הלכה ממך ומהשחקנים.
"היא הייתה אשה מאוד מיוחדת עם דעה נחרצת על כל דבר, עם הרבה נועם ואלגנטיות. הסוכנות תמשיך לעבוד אחריה, היא השאירה שם אנשים ממש ממש טובים ואני בטוח שהם ימשיכו את זה ממש כדברה".