בית משפט השלום בתל אביב קיבל בשבוע שעבר את בקשתו של בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, והוציא צו הרחקה למשך חצי שנה לפעיל החברתי עו"ד ברק כהן בעקבות הטרדה. בתחילת הדיון פרצה מהומה באולם ביהמ"ש כתומכיו של כהן קראו עם כניסתו של נתניהו הבן לאולם בית המשפט: "אתם משפחת פשע, אתם משפחה שעושקת את הארץ הזאת". העיתונאי בני ציפר ('הארץ'), שמקורב למשפחה, התארח היום (שני) בתוכניתו של גיא פלג ב-103FM וטען כי התקשורת עוסקת יתר על המידה במשפחת נתניהו, ובאופן לא הוגן: "האווירה מורעלת, הזדוניות והרוע כאן מוגזמים ועוברים כל גבול".

אתה עיתונאי ותיק שמתבונן בביקורת על התקשורת ובוודאי בהקשר של משפחת נתניהו. האם אתה סבור שהעיתונאים עוסקים יתר על המידה בילדיהם של בני הזוג נתניהו?


"כן. אומנם העיסוק עצמו אינו מגונה, אבל הזדוניות והרוע שנוטף כאן מהכול הוא מוגזם. זה ברור שיתעסקו, מה גם שנתניהו הוא אדם כריזמטי ובין המנהיגים המבוקשים והמסקרנים בעולם, אז ברור שגם בארץ רודפים אחריו ורוצים לדבר כל פרט ביוגרפי עליו. אבל תבלין הרוע עובר כל גבול, זה העניין".



איפה אתה רואה שזה עובר את הגבול במה שקשור לבניו של ראש הממשלה?


"הדוגמה הטובה ביותר היא אבנר הצעיר: הוא בחור שוחר טוב, הוא עובד כמלצר, לא עשה רע לאף אחד, התכונן ללימודים".



ראית עליו פרסומים רעים וזדוניים?


"כן. גם כשהוא טס לאוסטרליה וניו זילנד ואמו הצטרפה אליו אז זה גרר אחריו חרושת שמועות אבל בסדר, זה היה סביר".



 

שמועות הן שמועות, בוודאי בעידן של רשתות חברתיות. אבל בעניין הנסיעה - כיוון שמדובר בנסיעה שהציבור מממן וגם את ענייני האבטחה – אני מקבל את זה. כשאבנר נתניהו אומר 'אני לא רציתי את האבטחה הזאת, להפך, זה מכביד עליי', אפשר לקבל ולהאמין לזה. השאלה אם העול הכספי על הציבור לא מביא את זה לשולחן הדיונים, שאפשר לעסוק בזה? אם אני משלם אז אפשר להעלות לדיון.

"התשובה בגוף השאלה. אתה משלם כי יש מוסד במדינה, ועדת שרים שמחליטה שהאנשים האלה צריכים אבטחה. העניין הוא האובר דיווח, כל דבר שאנחנו משלמים ונראה לנו מטופשים זוכה לדיווח? פה מפנים את הזרקור אליו. אני לא נתקלתי בפרסום זדוני על אבנר נתניהו, ונאמר בעדינות - ככל שיש פרסום זדוני, אז יש לזה אחריות תורמת. ניסו, פשוט הוא לא הגיב ולכן זה לא הדרדר הלאה. אבל ניסו ושאלו מה פתאום אמא שלו נוסעת. אבל זה היה בקטנה. מה שקרה עכשיו הוא הסיפור עם עו"ד ברק כהן שבא וממש תוקף אדם שלא עשה שום דבר רע אחד. חודר לפרטיותו".

ב"אולפן שישי" האחרון, אמנון אברמוביץ' שמופיע ביחד איתי במדד של משמיצי משפחת נתניהו, הילל ושיבח את אבנר נתניהו. גם בקרב פרשנים "מסומנים" בידיכם כביכול כאויבי נתניהו אומרים שאבנר הוא חומר אחר.

נכון, אבל לעומת זאת אולפן אחר הזמין את ברק כהן כאילו הוא גיבור לאומי. יש לזה ריקושטים כשאנשים תמימים חושבים שהוא בא להגן על המסכנים מפני עריצות משפחת נתניהו. העניין הוא שכל האווירה היא מורעלת".