ראשי מפלגת "המחנה הדמוקרטי", ניצן הורוביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק, קיימו היום (שני) מסיבת עיתונאים בה השיקו את הקמפיין החדש, הקורא לממשלת אחדות - "פחדנות". בכחול-לבן השיבו לדברי ברק, שטען כי "התמונה בימים האחרונים מפחידה", ואמרו כי "לא נקבל ייעוץ פוליטי מאהוד ברק שיכול להעביר קורס בזחילה לממשלות נתניהו". 



בפתח מסיבת העיתונאים אמר הורוביץ' כי "צריכים אותנו להילחם על החופש, להעניק נישואים אזרחיים, תחבורה ציבורית בשבת, ולא מדינת הלכה". בהמשך הוא ביקר את הנכונות של כחול-לבן לשבת בממשלת אחדות עם הליכוד. "זה בלוף. כחול לבן זה משענת לנתניהו", קבע הורוביץ.



סתיו שפיר הצטרפה אליו, ואמרה כי "בכל פעם שמחנה השמאל-מרכז קיפל את הדגלים שלו, אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית התגלגלה לתהום. אנו במחנה הדמוקרטי נילחם למען העם". 


"אנחנו במחנה הדמוקרטי מתכוונים להילחם בלי לפחד ובלי למצמץ, כדי להחזיר לאזרחי ישראל את התקווה. אני קוראת מכאן לכל מי שמאמין ומאמינה בשינוי - אל תיכנעו לייאוש. אל תתפשרו על מי שמציע עוד מאותו הדבר, רק באריזה נחמדה יותר עם כוונות טובות. זה פשוט לא מספיק. ואתם יודעים למה? כי מגיע לנו יותר", הוסיפה שפיר. 

צילום: אבשלום ששוני
צילום: אבשלום ששוני


אהוד ברק אמר לקראת סיומה של מסיבת העיתונאים: "הבחירות הקודמות הסתיימו בהישג של 35 מנדטים לכחול לבן, אבל לא היה רוב של 61 למחנה המפלגות שרצו שינוי. המחנה הדמוקרטי קם כדי לשנות את זה. התמונה בימים האחרונים מפחידה. בכירי כחול לבן מדברים באופן ברור על ממשלת אחדות עם הליכוד. זאת לא פליטת פה, זאת לא בעיית שמיעה. האמת - היא ש'נפלטה'. ומשמעותה - ויתור מראש, ללא קרב, על הצלת הדמוקרטיה בישראל באמצעות ממשלת שינוי".