ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לעובדי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) על תרומתם ללכידת הרוצחים של החייל דביר שורק, שנרצח בשבוע שעבר בפיגוע בגוש עציון: "הגעתם למרצח של דביר תוך 48 שעות. אנחנו מיפינו את בתי המחבלים ובקרוב נהרוס אותם. אתם פועלים יומם ולילה למען שלום אזרחינו, מודה לכם על תרומתכם ללכידת הרוצחים". נתניהו אמר את הדברים היום (שני) בטקס הענקת אות הצטיינות לעובדי שירות הביטחון הכללי בבית הנשיא.

עוד אמר רה"מ, כי "מיד כשנודעו הפרטים אמרתי בביטחון רב שזה לא ייקח הרבה זמן עד שנשים ידנו על הרוצח. כך עשיתם כל השנים האחרונות - כל הרוצחים בלי יוצא מן הכלל נתפסו. בכל מקרה שמחבלים אכזריים גדעו את חייהם של ישראלים חפים מפשע, זה לא לקח הרבה זמן עד שהגענו אליהם. 
בשנה שעברה סיכלתם למעלה מ-600 פיגועים. יש כאן סיכול ומניעה בהיקף עצום. אנחנו עושים הכל כדי לגדוע את הטרור בתחילתו".

כוחות צה"ל פעלו הלילה בכפר בית כחיל שבגזרת יהודה, ומיפו את בתיהם של שני המחבלים החשודים הרצח רב"ט דביר שורק ז"ל כצעד ראשוני בדרך להריסה אפשרית של הבתים. שני המחבלים החשודים במעשה, שניהם מבית כחיל, נעצרו בשבת בבוקר בביתם והרכב החשוד כי שימש אותם במעשה הוחרם.

כוחות צה"ל ממפים את בתי החשודים ברצח דביר שורק ז"ל. צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל ממפים את בתי החשודים ברצח דביר שורק ז"ל. צילום: דובר צה"ל


אביו של שורק, יואב, התייחס למעצר המחבלים בצאת שבת ואמר "אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המחבלים, אף שצר לנו שנתפסו חיים. אנו שמחים שדביר הי"ד לא ראה את פני רוצחיו, וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט", אמר שורק, "העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו", הוסיף האב האבל.

כזכור, שורק נרצח בדקירות מחבלים בלילה שבין רביעי לחמישי, בגוש עציון סמוך למגדל עוז. בתחילה התגלה בערב רביעי כי שורק נעדר, לאחר שלא חזר לישיבה בה למד במסגרת שירות הסדר, ובמהלך הללה נמצאה גופתו בין ההתנחלויות אפרת ומגדל עוז שבגוש עציון. בתחילה היה חשד כי מדובר היה בניסיון פיגוע חטיפה, אך בחקירה חשש זה נפסל.