המחאה מתגברת: אלפי מפגינים השתלטו היום (שני) על שדה התעופה הבינלאומי בהונג קונג, ולמעשה שיתקו את פעילותו של אחד משדות התעופה העמוסים בעולם, במסגרת התדרדרות היחסים בין תושבי האי האוטונומי לבין הממשל המרכזי בסין. רשויות התעופה באי הודיעו כי כל הטיסות היוצאות משדה התעופה בוטלו, וכך גם טיסות נכנסות עתידיות, אך טיסות שכבר המריאו להונג קונג יורשו לנחות בו.



המחאה בהונג קונג החלה לפני כחודשיים, בעקבות כוונתו של הממשל המקומי באי האוטונומי לשנות את חוקי ההסגרה בין הונג קונג וסין. לאחר שבועות של עימותים בין המשטרה למפגינים, הודיעה מושלת האי קארי לאם לדחות את קידומו של החוק, ולאחר מכן אף לזניחתו, אך ניצני המחאה בשלב זה צמחו לכמעט מרד אזרחי של תושבי האי שמעוניינים להתנתק לחלוטין מסין. 



במסגרת המחאה הלא אלימה, השתלטו מפגינים על בניין הפרלמנט בהונג קונג, ריססו גרפיטי על קירותיו ואף תלו את הדגל הקולוניאלי של האי, המכיל את דגל בריטניה, ביום השנה ה-22 להשבת הונג קונג לסין מידי האימפריה הבריטית שחל בתחילת חודש יולי. לפני ההשתלטות על בניין הפרלמנט, הפגינו חצי מיליון בני אדם נגד המשטר הסיני. גם בימים האחרונים ניסתה משטרת הונג קונג לדכא את המחאה באמצעים אלימים יותר מבדרך כלל, שכללו שימוש בגז מדמיע ואמצעים לפיזור הפגנות - אך נראה כי פעולות אלה הובילו רק להתגברות המחאה נגד השלטונות באי ובבייג'ינג.