בני משפחתה של נאוה אלימלך, שרציחתה לפני 37 שנה טרם פוענחה, קיבלו היום (שני) עדכון ממשטרת ישראל אודות ההתפתחויות בחקירה המחודשת של תיק הרצח. אחיה של אלימלך, יוסי, נפגש עם חוקרי יחידה להב 433 של המשטרה, שתיק החקירה הועבר אליה, כאשר במקביל גם האח יעקב אלמליח קיבל עדכון טלפוני מהחוקרים. "אנחנו אופטימיים", אמר יעקב בתום העדכון. "אמרו לנו שהם עושים את העבודה שלהם ויש עוד בדיקות לבצע".


כזכור, בשבוע שעבר פתחו אנשי משטרת ישראל את קברה של אלימלך והוציאה ממנה את גופתה, אשר הועברה למכון לרפואה משפטית. זאת לאחר שבני משפחתה אישרו את המהלך וככן אישר אותו בית המשפט. טכנולוגיות חדשות בתחום הזיהוי הפלילי שקיימות היום מאפשרות לבצע פעולות חקירה חדשות, אשר לא היו אפשריות לפני כמעט ארבעה עשורים. עם זאת, על פרטי ההתפתחויות בחקירת הרצח מוטל צו איסור פרסום.

אחיה של נאוה אלימלך. צילום: אבשלום ששוני
אחיה של נאוה אלימלך. צילום: אבשלום ששוני

יעקב אלימלך, האח, הביע היום אמון מלא במשטרה. "יש לנו את כל הטכנולוגיה הדרושה כאן בישראל", אמר למעריב. "עדכנו אותנו בכך שמיטב המוחות עובדים עכשיו ממש על פענוח התיק. 37 שנים עברו ועדיין במשטרה עובדים על זה. מעבר לזה אנחנו לא צריכים לדעת מה קורה. עדכנו אותנו שמי שצריך עושה את העבודה שלו".


לדברי האח, ימים לא קלים עוברים על המשפחה מאז שנפתח הקבר של אחותו. "אמא שלי הייתה אצלנו בשבת. קשה לה. אנחנו בקשר עם רב, שנמצא בקשר עם המכון לרפואה משפטית, ומנחה אותנו. בהמשך נדע האם צריך לקיים הלוויה נוספת לאחותי או לא".

אלימלך הייתה בת 12 כשיצאה מבית הוריה בבת ים לבית חברתה ב-20 במרץ 1982. משלא הגיעה אל יעדה, החלו בני משפחתה לחפש אחריה. עשרה ימים לאחר היעלמה, פלט הים התיכון חלקים מגופתה. תחילה נמצא ראשה עטוף בשקית, בהמשך נמשו שקיות נוספות. במהלך השנים נחשד הרקע הלאומני וכן הפדופילי, אך עד היום לא ידוע מה קרה לילדה.
 
הקבר של נאוה אלימלך. צילום: אבשלום ששוני
הקבר של נאוה אלימלך. צילום: אבשלום ששוני