בצל הסערה הפוליטית סביב עתידו של השר בצלאל סמוטריץ' בממשלתו של נתניהו, צייץ דוברו של נתניהו בטוויטר ציוץ מעניין שאולי רומז על הבאות. לאחר שדווח כי ראש הממשלה קרא לשר סמוטריץ' לשיחה בעקבות התבטאויותיו נגדו פרסם יונתן אוריך "מסכת קידושין לב עמוד ב".



אוריך, בוגר הציונות הדתית לאומית, לא פירט למה כוונתו, אך עיון במקור המדובר אליו הפנה בגמרא מראה לנו את הטקסט "מלך שמחל על כבודו אין כבודו מחול. שנאמר שום תשים עליך מלך, שתהא אימתו עליך". האם בכך רמז אוריך לעתידו של סמוטריץ' ולעבודה שנתניהו לא יוכל למחול על ההעלבות החוזרות ונשנות של יו"ר האיחוד הלאומי? לאור העובדה שסמוטריץ' לא פוטר לבסוף כנראה שלא, אך כנראה היה כאן רמז לשר התחבורה לקראת ההמשך. 





סמוטריץ' מצדו לא נשאר חייב ועם צאתו מהפגישה בינו לבין ראש הממשלה שב אל הטוויטר וענה לאוריך עם ציוץ. "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה. שם, שם", כתב סמוטריץ', כשהוא מצטט את דבריו הבוס של אוריך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר את הדברים לאחר שסמוטריץ' עצמו התבטא כי הוא שואף לכך שמדינת ישראל תהיה מדינת הלכה. 




כאמור נתניהו, בחן אפשרות לפטר את השר סמוטריץ', בעקבות המתקפה החריפה של האחרון נגד רה"מ אתמול. בסיומה של פגישה בין השניים הובהר כי סמוטריץ' ימשיך בתפקידו. גורמים המעורים בפרטים אמרו כי נתניהו התקשר ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, והתייעץ עמו האם לפטר את סמוטריץ', כאשר האחרון המליץ לו שלא לעשות זאת ולהסתפק בהתנצלות על נוסח הדברים שנאמרו.
אתמול תקף שר התחבורה במילים קשות את נתניהו בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת שלא לאפשר לעיריית עפולה לקיים אירוע בהפרדה מגדרית בעיר. סמוטריץ' האשים את ראש הממשלה בכניעה להחלטות מערכת המשפט, תוך הפגנה של חוסר משילות, ואמר: "מערכת משפט מטומטמת. סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר. טמטום פרוגרסיבי פודמנטליסטי. מאחר וחסידי משילות אנחנו לא נפתור עצמנו בלגלגל את האחריות על המשפטנים: ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי".