אביתר הלוי, בן 25 מאלעד, ניסה לרצוח את אביו לאחר שהאחרון ביקש ממנו "לנהוג על פי כללי הבית ולהתקלח", כך עלה מכתב האישום נגדו. עוד נכתב כי "במהלך התקופה הרלוונטית התעורר כעס אצל הנאשם כלפי אביו על רקע דרישותיו לשתף פעולה ולשנות את התנהלותו בבית". לפני שבוע דרש האב מבנו "לנהוג על פי כללי הבית ולהתקלח, אחרת ייאלץ לעזוב את הדירה. הנאשם סירב להתקלח, אז ארז אבי הנאשם את חפצי הנאשם במזוודה". 


אביתר הלך להתקלח ובמקביל החליט לרצוח את אביו. שעה לאחר מכן, בעוד אביו ישן על מיטתו, ניגש הנאשם למטבח ונטל סכין מטבח ארוכה וחדה. "הנאשם נכנס לחדרו של האב והבחין באביו ישן. אז התקרב הנאשם לאביו בכוונה לדקור אותו ולגרום למותו". תוך כדי הדקירה הוא צעק "אני אגמור אותך". האב התעורר ונאבק בבנו, הצליח להשתלט על הסכין, ואילו הנאשם ברח מהדירה.
בחקירתו במשטרה הודה אביתר בניסיון הרצח. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, תוך שהיא כותבת כי רק באורח נס לא הביא המעשה למותו של האב. "מעשיו מלמדים על מסוכנתו הרבה כלפי אביו וכלפי אחרים. הוא החליט לרצוח את אביו על אף נסיונותיו של אביו לטפל בו, לסייע לו ולהעלותו לדרך הישר".

הפרקליטות מוסיפה כי הנאשם לא פעל בלהט הרגע וכי גם שבוע לפני המעשה התכוון לפגוע באביו באמצעות סכין. עוד מוסיפה הפרקליטות כי הנאשם נבדק על ידי פסיכיאטר ביום של ניסיון הרצח ונמצא כי הוא כשיר למעצר. אולם היום בעת הדיון על הארכת מעצרו אמר סנגורו עו"ד אבי כהן כי הפרקליטות הסכימה לקבלת חוות דעת פסיכיאטרית, וכי להערכתו בשעת ביצוע המעשה, הוא היה בעת התקף פסיכוטי. לדבריו, לפני שנתיים, היה הנאשם באשפוז בבית חולים לבריאות הנפש.