אני ובעלי נמצאים בשנות ה־70 לחיינו ומתגוררים בבית גדול ומרווח. הילדים שלנו עזבו את הקן, וכדי לסייע להם כלכלית בנינו יחידת דיור אותה אנחנו משכירים. יש לנו חיסכון בסכום של 250 אלף שקלים ואני מעוניינת להשתמש בו על מנת לבנות יחידה נוספת בבית. בעלי מתנגד לעניין בטענה שלא נצליח להחזיר את ההשקעה, וגם ככה בעוד חמש שנים נמכור את הבית. מה דעתך? 
"בחיים שלנו אין נכון או לא נכון. כדי להגיע לפתרון אמיתי של בעיה אנחנו קודם כל צריכים לדעת להקשיב לאדם שמולנו, לקרוא מה הוא מנסה להגיד לנו בין השורות. בעלך מוטרד, הוא אינו מעוניין להשתמש בכסף שחסכתם בטענה שלא יצליח לראות את הרווחים. הוא משתמש בפחדים שלו כמניע פסיכולוגי שלא מניע אותו לשום מקום ולא עוזר לו לבצע את השינוי המיוחל. לתפיסתי, חשוב שתדעי לתווך לו את המידע, להסביר לו שקיימות עוד אפשרויות. תוכלו לקחת את הכסף שלכם ולהשקיע אותו במקום אחר ואז לבקש לעשות משכנתה הפוכה, אותה לא תצטרכו להחזיר בכלל. זה רווח נקי שלכם. אם תרצו, גם לא תהיו חייבים לשלם את הריבית על המשכנתה. היורשים שלכם יהיו אלה שיעשו את זה בעתיד הרחוק. אל לך להיות עקשנית מולו, תני לו להרגיש בנוח ולהימנע מדאגות מיותרות. ביחד תוכלו לבנות את יחידת הדיור הנוספת שאת רוצה". 
בבעלותי דירה אחת שבה אני מתגורר וכעת אני מעוניין לקנות עוד דירה להשקעה בסך מיליון שקלים. לצערי אני לא מוצא את הדירה המתאימה לי ובינתיים כבר יותר משנתיים הכסף שלי עומד בבנק. מה אוכל לעשות כדי לא להפסיד חלילה כסף מהמצב המורכב הזה? 

"בתור התחלה אתה צריך לעשות הכל כדי לצאת מהקיפאון. מה שעשית בזמן הזה הוא טעות שתעלה לך הרבה מאוד כסף. אם היית משקיע לפחות חצי מהסכום בתיק אג"ח ממשלתי היית מרוויח משהו בזמן הזה. עליך להבין שהיכן שיש סיכון, יש סיכוי. כדי לעשות את הדברים שאתה רוצה אתה חייב להשתחרר, להפסיק לתרץ תירוצים, לצאת מהקיפאון וללמוד לקחת סיכונים. חשוב לי להבהיר שאי אפשר להצליח כאשר לא מוכנים לשאת ברעיון שייתכן כי יהיו הפסדים בחיים. שחקן כדורסל שרוצה להיות כמו מייקל ג'ורדן, אבל לא מוכן שיהיו לו החטאות והפסדים, יש דבר כזה? לא, אז גם אין דבר כמוך. הגעת למצב בו הכסף יכול לעבוד עבורך, אבל זה לא קורה כי רתמת את הנושא לכרכרת הפחדים. יש קרנות נדל"ן עם מסלולים סולידיים והרבה אפשרויות. יש נדל"ן בחו"ל שאפשר לקנות ויש גם אלגוריתמים שאפשר להשקיע בהם כסף. התיק האישי שלי, למשל, מאוד מגוון. אף על פי שיש תקופות פחות טובות, אני לא מפסיד, ויודע שמי שיכול להרוויח הוא מי שלא מפחד גם להפסיד". 
לפני כשבועיים הודיעו לי שירשתי סכום כסף ששמור בבנק במטבע חוץ. מה ניתן לעשות לגבי הכסף בימים בלתי צפויים אלה כתוצאה מהשינויים התכופים בבורסה? 
"מטבע חוץ הוא תמיד ספקולטיבי ואינך יכול לדעת באמת מה יהיה איתו. מעבר לזה, אנחנו אף פעם לא יכולים לקבל החלטות כלכליות על פי מה שהיה אלא על פי מה שצריך. נוכח האירועים האחרונים לא ניתן לעשות הרבה מלבד לקחת את הסכום, להמיר אותו ולהשקיע באגרות חוב ממשלתיות או של חברות גדולות. זה הצעד הכלכלי הכי חכם שתוכל לעשות, הרי אין לך הבנה כלכלית כדי לדעת מה יהיה בעוד כחמש שנים. אין טעם שתהיה תלוי בחסדי השוק בשעה שאתה יכול לקחת את הסכום הזה, להמיר אותו ואז להשקיע איפה שאתה מוצא לנכון". 
הצלחתי לחסוך חצי מיליון שקלים. מה דעתך על השקעות בהלוואות חברתיות? 
"מדובר בדרך להשקיע את הכסף ולקבל עבורו ריבית ללא חשש מתנודות השוק. כמשקיע, היופי בהלוואות חברתיות הוא שאתה מחליט לשים סכום של כ־50 אלף שקלים, הוא מתפצל לכמה הלוואות ואז אם מישהו לוקח הלוואה מייצרים מגוון הלוואות, זאת אומרת שסכום הכסף שהוא לוקח מורכב מההשקעות שלך ומשל עוד רבים וטובים אחרים שהשקיעו. פעולה זאת נותנת ביטחון למשקיעים. חשוב לזכור שהשוק עדיין קטן ואתה לא יכול להשקיע סכומים גדולים יותר. בסכום שיש לך כרגע הייתי ממליץ ללכת על תיק השקעות יותר מגוון".