יו"ר מפלגת "ימינה", איילת שקד, התייחסה הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל להתנצלותו של שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', על דבריו נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וחשפה כי "מירי רגב פחדה שאצטרף לליכוד, ואמרה זאת לבכירים במפלגתה". מלבד זאת, היא טענה כי "אם עמיר פרץ יהיה שר האוצר - זה יכול לדרדר אותנו למצב של ונצואלה".


"מירי רגב המציאה את המילה אופורטוניזם בפוליטיקה, בתור מי שדבררה את ההתנתקות בלהט, והיא גם משקרת בדבריה", אמרה שקד בהתייחס לאמירתה של רגב, לפיה "שקד התחננה להיכנס לליכוד רק לפני מספר חודשים".
שרת המשפטים לשעבר הוסיפה: "היא פחדה ולא רצתה שאצטרף לליכוד. כשלא עברנו את אחוז החסימה, התכנית שלי הייתה להתפקד לליכוד ולתמוך במפלגה. מירי רגב הייתה זו שפנתה לבכירים בליכוד ואמרה שהיא לא רוצה שזה יקרה. אם היא לא הייתה אומרת את הדברים בשידור הייתי מתאפקת, אבל היא אמרה ואני עונה". 
"יש הבדלים בין ימינה לליכוד, זה הלב הערכי של הימין", המשיכה יו"ר מפלגת ימינה. "אני רוצה להקים ממשלת ימין, אני רוצה שיהיו לנו 61 מנדטים. אם לא יהיה לנו מספר דו ספרתי של מנדטים, הליכוד יקים ממשלה עם השמאל. לכל מי שרואה את עצמו כאיש ימין אני אומרת שצריך להצביע לימין. נכון, הפוליטיקאים שלנו קצת חמי מזג, אבל בסך הכל מדובר באנשים מאוד רציניים שעובדים קשה מאוד למען כל הציבור בעם ישראל".

כשנשאלה על מי מפלגתה תמליץ לאחר הבחירות הבאות, אמרה: "נמליץ על נתניהו כי הוא עומד בראש הימין. אבל מי שרוצה ממשלת ימין ומאמין בכלכלה ליברלית, בלי שלטון של ועדי עובדים ומונופולים - צריך להצביע לנו, כי אנחנו פוליטיקאים ביצועיים וערכיים". 
 
פרץ. "נתדרדר למצב של ונצואלה". צילום: אבשלום ששוני
פרץ. "נתדרדר למצב של ונצואלה". צילום: אבשלום ששוני


בהתייחס למינויים הצפויים של מבקר המדינה, אמרה: "השופטת שרה פריש היא אישה נהדרת, ועושה עבודה מצוינת. גם את השופטת נחמה מוניץ אני מכירה. היא אישה ישרה ורצינית. אני חושבת שהן מינויים מצוינים". 
זה יאפשר לנתניהו לקבל מימון למשפטו.
"ההגנה שלו עולה הרבה מאוד כסף, אני לא רואה בעיה במימון ההגנה שלו. דרך אגב, אמרתי את זה בעבר, עוד כשהייתה הוועדה הקודמת". 

בתוך כך, שקד לא חסכה ביקורת מהתכנית החברתית-כלכלית של מפלגת העבודה-גשר, ואמרה כי "התכנית הזו מסוכנת. אם פרץ יהיה שר אוצר אנחנו יכולים להתדרדר למצב של ונצואלה. אנחנו באנו מהשוק הפרטי, וזה ההבדל ביני ובין בנט לבין פרץ, שבא מהפוליטיקה וההסתדרות. הרבה מאוד פוליטיקאים לא באו מהסקטור הפרטי, הם לא מבינים את הקשיים הגדולים והאתגרים הגדולים שיש ליזמים ובעלי עסקים. לכן התכנית שלו יפה על הנייר, אבל מנותקת מהמציאות. אי אפשר לחלק מתנות כל הזמן, כשמגדילים תקציבים זה בא מהכיס של האזרחים. הוא רוצה להעלות את שכר המינימום ב-30%. איך תעשה את זה בלי להעלות מחירים ולפטר עובדים? זה בלתי אפשרי. התכנית הזו באה לקושש קולות, אבל היא בהחלט מסוכנת".
לא תשבו בקואליציה שבה לפרץ יש תפקיד כלכלי?
"אני אומרת שפרץ כשר אוצר זה דבר שיכול לדרדר את ישראל למצב של ונצואלה, וזה מסוכן לכלכלת ישראל. אני מאוד מקווה שנהיה גדולים, חזקים ומשמעותיים, ושנצליח להקים קואליציה של 61. תשמע, תיק האוצר הוא תיק חשוב ומשמעותי, והוא אחד האתגרים הגדולים של הממשלה שתקום, שתצטרך להתמודד עם גירעון עצום, וזה אתגר שגם אני וגם בנט נהיה מוכנים לקבל על עצמנו".