סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, התייחס הבוקר (שלישי) להמלצות המשטרה להעמידו לדין בגין הצעת שוחד, מרמה והפרת אמונים, במהלך דברים שנשא בוועידת ישראל לרפואה בבנייני האומה בירושלים. יו"ר יהדות התורה אמר כי "מצפוני נקי", והבהיר כי "גם במקרה הזה, כמו במקרים אחרים, לא פעלתי ממניעים פסולים". 



"מטבע הדברים כולכם סקרנים לשמוע התייחסות שלי לפרשה שנחקרה והועברה על ידי המשטרה לפני מספר ימים לפרקליטות ולהחלטת היועמ"ש", אמר ליצמן בפתח דבריו. "כמובן שאיני יכול להתייחס לדברים, מלבד האמירה אותה השמעתי מתחילת הדרך שמצפוני נקי ושחלילה לא פעלתי במקרים אלה שנחקרו כמו באף מקרה אחר ממניעים פסולים".
לדבריו, "טיפול בפניות ציבור הוא ערך עליון ותמיד פעלתי לסייע לכל אחד על פי החוק בלבד. אני משוכנע שזו גם תהיה מסקנתם של הגורמים המוסמכים ושל היועץ המשפטי לממשלה".
רוטשטיין. צילום: פלאש 90
רוטשטיין. צילום: פלאש 90

בתוך כך, ליצמן גם הודיע במסגרת נאומו כי פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ״ל בית החולים הדסה, יהיה היו"ר הבא של ועדת סל התרופות לשנת 2020. "אנו נביא למדינת ישראל סל תרופות חדש", אמר ליצמן, שהוסיף: "היקף תקציבו יהיה לפחות 700 מליון שקלים, ובימים הקרובים נפרסם את חברי הוועדה".
 
רוטשטיין הוסיף: "קיבלתי בהפתעה ובהתרגשות את ההכרזה. מדובר באחד מן התפקידים החשובים ביותר במערכת הבריאות בישראל, ואני לוקח את מלוא האחריות עליי, לפעול לטובת הציבור".