איילת שקד הכריזה אמש על כך שהיא "מכוונת להנהגת המדינה" באירוע השקת קמפיין הבחירות של מפלגת "ימינה" בכפר המכבייה ברמת גן. הבוקר (שלישי) שוחח עמה גיא פלג, שהגדיר את בחירתה שלא לעסוק בבני משפחה של פוליטיקאים כ"סימפטום של אישה מוכה".

פלג התעניין במערכת היחסים של שקד עם שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, ומיכל פרץ, רעייתו של שר החינוך רפי פרץ. "את לא רוצה שהשיחה שלנו תעסוק רק בעניינים רכילותיים", הקדים פלג, "אבל בכל זאת אשאל - היחסים עם מיכל פרץ טובים?".

שקד לא התלהבה מהשאלה, והשיבה: "תגיד, גיא, מה עם כלכלה, מה עם משפט? עמיר פרץ השיק אתמול תוכנית הרסנית לכלכלת ישראל. למה שלא תשאל כמה שאלות על זה?".

הייתי מאוד מודאג, בכל זאת השר פרץ הוא שותף שלך לדרך, ודאגתי שיש מתיחות או, חלילה, קרע. רציתי לדעת אם אפשר להירגע.
"אם אתה רגוע, כולם רגועים. אני חושבת שבכלל לא צריך להכניס משפחה של פוליטיקאים לתוך פוליטיקה".
 

דווקא את, שאשתו של ראש ממשלה דחקה אותך, הוציאה אותך, עלבה בך, השאירה אותך מחוץ למטוס באחת הנסיעות... דווקא את אומרת שלא צריך להתייחס לנשים של פוליטיקאים? מוזר.
"בהחלט, אני חושבת שצריך להשאיר את המשפחה מחוץ למשחק, מחוץ לתקשורת...".

סלחי לי שאני אומר את זה, זה ממש סימפטום של אישה מוכה.
"גיא, אני לא רוצה לערב משפחות של פוליטיקאים בשיח הפוליטי. היחסים שלי עם הרב פרץ הם יחסים טובים מאוד, של הערכה הדדית. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה - וזה מה שחשוב".

בהתייחס להתנצלותו של שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', בפני נתניהו, אמרה שקד: "הוא ציין בפני שאמר דברים שלא היו צריכים להיאמר. צריך לראות איך מגדילים את הגוש, בזה צריך להתמקד ולא במלחמות אחד בשני. לוקחים כל אמירה של פוליטיקאי וחוגגים עליה".

עם זאת, שקד הדגישה כי בכוונת מפלגתה להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה. "אנחנו מפלגת ימין, ערכית ואידאולוגית, ונמליץ על מועמד ימין לראשות הממשלה. בנימין נתניהו עומד בראש המפלגה הגדולה כרגע", אמרה, והוסיפה: "אנחנו חותרים להנהגת המדינה, המפלגה השנייה הגדולה בקואליציה ולא מפלגת צד".