החקירה תופסת תאוצה: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ אמר הערב (שלישי) כי הוא רוצה "חקירה מלאה" שתיכנס לתוך פרטי הנסיבות שהובילו למותו של המיליארדר ג'פרי אפשטיין, ששם קץ לחייו לפני כשבוע. אפשטיין התאבד בזמן שריצה זמן מאסר בתא כליאה מבודד של המשטרה הפדרלית בעיר ניו יורק, בזמן שחיכה למשפט בענייניו שבין היתר היו קשורים לסרסור, פדופיליה ושלל עבירות מין שונות. 



"אנחנו רוצים חקירה, אני רוצה חקירה מלאה. זה מה שפרקליט המדינה שלנו עושה, הוא מקיים חקירה מלאה", אמר הנשיא האמריקאי לכתבים בניו ג'רזי. טראמפ אמר דברים אלו לאחר שפרקליט המדינה האמריקאי, וויליאם באר, הבטיח להמשיך את החקירה בענייניו של המיליארדר גם לאחר התאבדותו המתוקשרת, והנחה את משרד המשפטים האמריקאי להמשיך את איסוף הראיות.



"רוצה חקירה מלאה" - טראמפ. צילום: רויטרס



כזכור, לפי דיווחים בלתי רשמיים, ג'יזליין מקסוול - אשת החברה הגבוהה הבריטית וחברתו הקרובה של ג'פרי אפשטיין, צפויה לשתף פעולה עם רשויות החוק האמריקאיות, הממשיכות לחקור את הפרשה המסעירה. שמה של מקסוול (57), בתו של איל העיתונות המנוח רוברט מקסוול, עלה מחדש לכותרות בסוף השבוע, שעות ספורות קודם שנודע על התאבדותו של אפשטיין. היא שבה לתודעה הציבורית כיוון שבית משפט במנהטן התיר לפרסם כ־2,000 מסמכים משפטיים בתביעת דיבה שהגישה אחת הקורבנות, וירג'יניה ג'יופה, נגד מקסוול. פרקליטיה של ג'יופה טענו שבידיהם עדויות כי מקסוול "גייסה בנות עבור אפשטיין, נתנה להן מחסה וסחרה בהן" וכי גם היא עצמה השתתפה לפחות בחלק מאותן מסיבות מין.
 
אחד השמות הבולטים שהוזכרו במסמכים היה שמו של הנסיך אנדרו, בנה השלישי של המלכה אליזבת השנייה - גם הוא ממקורבי אפשטיין. עורכי דינה של ג'יופה טענו כי האחרונה נשלחה גם אל הנסיך הבריטי כשזה היה בביתה של מקסוול בלונדון, והיא הייתה אז בת 17 בלבד. בארמון המלוכה הכחישו בתוקף את הטענות נגד הנסיך. ג'פרי ברמן, התובע המחוזי של דרום ניו יורק שניהל את ההליכים המשפטיים נגד אפשטיין, הבהיר בסוף השבוע כי הוא מחויב לתת צדק לקורבנות וכי ימשיך בחקירה על אף ההתאבדות.
 
מקסוול, שהכחישה בתוקף את המיוחס לה, צפויה להיחקר בקרוב בחשד לקשירת קשר. לפי דיווח ב"דיילי מייל", יש הערכות שהיא תסכים לשתף פעולה עם הרשויות האמריקאיות ולספק פרטים על מעורבים אחרים - ייתכן שגם על אישים מפורסמים. תומס וולסקו, פרופסור לסוציולוגיה מניו יורק המחבר ספר על הפרשה, העריך שמקסוול היא היעד הראשי של החוקרים כעת. "הם רוצים שמישהו ייתן דין וחשבון ושיופעל לחץ אדיר על מקסוול, מאחר שנטען שהיא הייתה מעורבת עד מאוד במעללי אפשטיין", אמר ל"דיילי מייל". "אני מתאר לעצמי שהיא מרגישה משותקת". 
 
בתוך כך, ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי שני הסוהרים שהיו במשמרת בזמן התאבדותו של אפשטיין עבדו שעות נוספות, ואחד מהם נשאר מעבר לשעות העבודה הרגילות זה היום החמישי. התברר כי לא היו מצלמות בכל התאים באזור שבו הוחזק אפשטיין, אזור שנועד להפריד בין אסירים בעלי פרופיל גבוה לבין יתר הכלואים. ואולם המצלמות במסדרונות אמורות לספק ראיות לגבי זמני הבדיקות שנעשו בתא לאורך אותו הלילה ואם בלתי מורשים התקרבו לתאו של המנוח.