כאלף משפחות נזקקות ממתינות לתרומות של ציוד בית ספרי עבור ילדיהן התלמידים, במסגרת מבצע גיוס המונים של עמותת "חסדי נעמי". אחת האמהות ל"מעריב": "אני עושה הכל כדי שהילדים שלי לא יישארו בעוני ויצליחו. היום צוחקים עליהם בבית הספר, אבל אני נלחמת שזה ישתנה".
 
ר' ((38 היא אם חד־הורית לארבעה תלמידים שיתחילו בעוד שלושה שבועות שנת לימודים חדשה ומשפחתה נתמכת רווחה. שנת הלימודים המתקרבת היא עוד אתגר קשה מנשוא עבורה. כסף לקייטנות אין לה והיא נאלצה לוותר על עבודה במהלך הקיץ כמעט לחלוטין כדי לשהות עם ילדיה בדירת הדיור הציבורי הקטנה בה הם חיים. 
 
"הביטוח הלאומי נותן מענק לימודים שנתי של כ־3,000 שקל למשפחות כמונו, אבל זה בוודאי לא מספיק כשיש לך ארבעה ילדים במערכת החינוך", מסבירה ר', "אז יש מישהי שתורמת לי מחברות וכלי כתיבה, מהרווחה אני מקבלת סיוע בביגוד, יש לי שתי שכנות שמביאות לי תרומות אוכל פעמיים בשבוע ואני רושמת בחוב במכולת. ככה אני מתגלגלת".

מתנדבים מכינים תרומות של ציוד לביה"ס עבור ילדים נזקקים. צילום: חסדי נעמי
מתנדבים מכינים תרומות של ציוד לביה"ס עבור ילדים נזקקים. צילום: חסדי נעמי

 

ר' היא כאמור אחת מכ־1,000 משפחות תלמידים שהכנסתן פחות מ־4,000 שקל בחודש ואותרו על ידי עמותת חסדי נעמי כנזקקות לסיוע בציוד בית ספרי לקראת שנת הלימודים. העמותה מקיימת בימים אלה מבצע התרמה לאיסוף וחלוקה של כ־10,000 פריטים חדשים עבור המשפחות הללו, בהם ילקוטים, מחברות וכלי כתיבה. החלוקה תתבצע לקראת פתיחת שנת הלימודים בערים בכל רחבי הארץ - מטבריה ועד אשדוד. 
 
לצורך כך, העלתה העמותה קמפיין גיוס המונים ומבקשת מהציבור להיכנס לאתר "גיוסים לקהילה" ולתרום לילדים הנזקקים. את הקמפיין מובילים השנה צמד התאומים יואב ויעל מרעננה. בקמפיין משתפים השניים בהתרגשות בחוויותיהם לקראת העלייה לכיתה א'.
 
לקראת שנת הלימודים ומבצע ההתרמה ערכה "חסדי נעמי" סקר בקרב מדגם מייצג של הורים לתלמידים בכיתות א' עד י"ב, ממנו עולה כי מרבית ההורים (68%) מוציאים עד 1,000 שקל עבור כל ילד רק בקניות הקיץ לקראת שנת הלימודים. 34% מכלל ההורים שנסקרו דיווחו על צמצום הוצאות ביחס לשנה שעברה בגלל סיבות כלכליות. זאת לבד מההוצאה עבור תשלומי חובה שוטפים במהלך השנה שעומדים על כ־430 שקל בממוצע מדי חודש, על פי דיווחי ההורים. מדובר בעליה של 11% ביחס לסקר דומה שערכה העמותה בשנת 2016 ושל 5% ביחס ל־2018. 
 
"אנחנו פועלים בימים אלה במרץ גם כדי לגייס את התרומות וגם כדי לרכוש בזמן ילקוטים, כלי כתיבה וקלמרים לילדים נזקקים", מסבירים בעמותה, "המטרה שלנו היא שכל ילד ירגיש שווה בין שווים ולא יביט בקנאה וכאב לעבר חברו. לכן אנו מבקשים מכל מי שיכול, להיכנס לאתר האינטרנט 'גיוסים לקהילה' ולתרום למבצע גיוס ההמונים".
 

לתרומות באתר: giusim.co.il