"באירופה יש ביקוש מטורף למזגנים, כי מזג האוויר השתנה. אירופה מתחממת, ואף בניין או דירה פרטית לא ערוכים לגל החום האירופי, זה אסון. אני לא מבין איך חיים שם בגל החום הקטלני ללא מזגן. מה שקורה מבחינת מזג האוויר הוא אסון. הצעירים של היום לא מבינים איך המבוגרים הצליחו לחיות ללא מזגנים", אומר בראיון ל"מעריב" משה ממרוד, בעל חברת תדיראן.
 
ממרוד שוחח איתי לרגל פרסום הדוחות לרבעון השני והרחיב על הייצוא: "הגישה לנושא התקנת מזגנים באירופה מתחילה להשתנות. פעם מזגן נחשב ללוקסוס והיום כבר ממש לא. המכירות בחו"ל בעלייה והתחלנו לספק מזגנים לארגנטינה, מקדוניה ולארה"ב". הוא הוסיף: "ניכנס למערב אירופה בזהירות באמצעות שותפות עם חברה מקומית. אנחנו בוחנים את כל האופציות ואני מאמין שלקראת סוף 2019 הפעילות תתחיל לקבל נפח". 
 
תדיראן מרוויחה יפה מההתחממות הגלובלית. החברה בבעלות ובניהול משה ממרוד הרוויחה ברבעון השני 20.5 מיליון שקל, זינוק של 32.6% בהשוואה לתקופה המקבילה. את מחצית השנה סיימה החברה ברווח של 57.8 מיליון שקל לעומת 9.3 מיליון שקל במחצית 2018. ההון העצמי מסתכם ב־313.6 מיליון שקל. בעקבות הרווח הוחלט על חלוקת דיווידנד נוספת, והפעם בהיקף 14 מיליון שקל. מניותיה נסחרות בבורסה בשווי שוק של 1.2 מיליארד שקל.
 

בקבוצה מועסקים בני משפחה בודדים הכוללים את סמנכל"ית השיווק נופר ממרוד ומנהלת האסטרטגיה ומשאבי אנוש מורן ממרוד. תדיראן חולשת על 35%־40% משוק המיזוג הביתי והמסחרי בארץ שהיקפו כ־2.2־2.5 מיליארד שקל. המתחרה העיקרית שלה היא אלקטרה. בבעלות החברה מפעל חדשני לייצור מזגנים בעפולה. היא מייבאת, מייצרת ומוכרת מזגנים ומערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי תחת המותגים אמקור, תדיראן וטושיבה. היא גם מייבאת ומשווקת מוצרי חשמל "לבנים" כמו מקררים, מכונות כביסה ומייבשים של המותגים שבבעלותה.
 
תדיראן צמחה ברבעון האחרון בכל הפרמטרים התפעוליים תוך שיפור ברווחיות. המדובר ברבעון השלישי ברציפות שבו נרשם שיא במכירת מזגנים בהשוואה לרבעונים מקבילים ההכנסות גדלו הרבעון ב־6.4% ל־249.4 מיליון שקל בזכות עלייה במכירת מזגנים. היא גייסה לקמפיין מכירות המזגנים את שחקן הקולנוע האמריקאי השנוי במחלוקת, מורגן פרימן.
 
בחודש שעבר הודיעה החברה על רכישת 70% ממניות קבוצת פח תעש הכוללת את חברת פח תעש (אשקלון) בע"מ וחברת די.אנד.פי חדרים נקיים ב־100.1 מיליון שקל. הקבוצה עוסקת בטכנולוגיות אוויר לתחומי המסחר, התעשייה והחדרים הנקיים. בעלי מניות המיעוט ימשיכו להחזיק ב־30% ממניות הקבוצה וימשיכו לנהל אותה בשנים הבאות. פח תעש מתמחה במיזוג וטיפול באוויר במגזר המוליכים למחצה, שוק הפארמה, הבניין והחקלאות. בשנתיים האחרונות היא ייצרה הכנסות של 160 מיליון שקל בשנה ורווח נקי ממוצע של 21 מיליון שקל לשנה. 
 
ממרוד אמר למעריב: "אנו מסכמים רבעון עם צמיחה בכל הפרמטרים וממשיכים לחזק את אחיזתנו בשוק מיזוג האוויר הביתי בישראל. תחום ההתייעלות האנרגטית בבתי החולים מתקדם בהתאם לתוכניות העבודה. ברבעון זה המשכנו להכיר ברווחים שוטפים שילכו ויגדלו עד תום שנת 2033. עסקת פח תעש מחזקת את מעמדה של תדיראן כשחקן מוביל. אנחנו רואים בפעילות הבינלאומית מנוע צמיחה חשוב לעתיד וממשיכים לבחון לעומק את השווקים הרלוונטיים עבורנו". 
 

לדבריו, "לתדיראן תשתית מצוינת להמשך צמיחה והיא מוכנה לבצע את קפיצת המדרגה הבאה בהתפתחותה. כמו כן, אנו ערוכים לרבעון השלישי שמסורתית הינו הרבעון החזק ביותר בשנה בתחום מיזוג האוויר".