שני סוהרים בכלא בו הוחזק המיליארדר ועבריין המין ג'פרי אפשטיין נרדמו בליל התאבדותו ולא בדקו את מצבו במשך שלוש שעות, כך לפי דיווח שפורסם הלילה (רביעי) בניו יורק טיימס. על פי הפרסום, בו צוטטו גורמים בכירים בכלא ובמערכת אכיפת החוק, השומרים זייפו את רישום הבדיקות ביומנים על מנת לכפות על הטעות. אתמול הוצאו שני העובדים לחופשה כפויה.



בינתיים, החקירה נגד אפשטיין נמשכת בהיקף מלא גם לאחר התאבדותו של איש העסקים הפדופיל: סוכנים של הבולשת הפדרלית פשטו על האי הפרטי של אפשטיין בקריביים, שם נערכו, לפי החשד, מסיבות מין עם קטינות בהשתתפותם של בעלי הון ואישים מפורסמים. רשת NBC פרסמה צילומים של תושבים מקומיים שתיעדו את הסוכנים מגיעים לאי סנט ג'יימס הקטן באיי הבתולה האמריקאיים ביום שני בבוקר. גורמי אכיפת חוק אישרו כי הפשיטה בוצעה על פי הנחיה של כוח המשימה בפרשת אפשטיין בהובלת משרד התובע הפדרלי במחוז הדרומי של ניו יורק.



אפשטיין רכש את האי בשנת 1998 והקים עליו אחוזה גדולה, יחד עם שתי בריכות שחייה, ספא ומבנה מסתורי בצבעי כחול ולבן. במשך שנים, ובמיוחד לאחר מעצרו האחרון של אפשטיין בחודש שעבר, פורסמו עדויות של תושבים מקומיים ושל עובדים לשעבר שסיפרו על נשים צעירות שהיו מגיעות למקום, וכי המבנה המרכזי היה מלא בצילומים של בנות עירומות.



אפשטיין. צילום: רויטרס



גם במסמכים משפטיים שפורסמו בסוף השבוע נטען כי נערה שוודית בת 15 הוחזקה כבת ערובה באי, וחבריו של אפשטיין דרשו ממנה לקיים עמם יחסי מין. עם זאת, גורמי אכיפת חוק ציינו כי מעולם לא בוצעה פשיטה במקום, מאחר שלא נאספו מספיק ראיות, כאשר גם החקירה הנוכחית עסקה במסיבות מין במעונות של אפשטיין במנהטן ובפלורידה.



בתוך כך, כתב ה"ניו יורק טיימס" ג'יימס סטיוארט סיפר על מפגש שקיים עם אפשטיין בביתו היוקרתי בניו יורק באוגוסט שעבר, ובו התייחס אפשטיין להיכרותו עם אישים מפורסמים ברחבי העולם. לפי סטיוארט, אפשטיין טען שהוא "יודע פרטים רבים על אותם אנשים, חלקם עלולים לפגוע או להיות מביכים, כולל פרטים על הנטיות המיניות שלהם או על שימוש בסמים למטרות פנאי".



בינתיים עולה שאלת העיזבון של אפשטיין, לו יש אח אחד שעשוי לדרוש את הבעלות על הנכסים, אולם כעת צפויים להיות גם הליכים אזרחיים רבים מצד הקורבנות, וגם הן עשויות לדרוש פיצויים. פרשנים משפטיים העריכו כי ההליכים לגבי הבעלות וחלוקת הכספים צפויים להימשך שנים ארוכות.