אבסורד: הזמר החרדי מוטי שטיינמנץ הופיע הערב (רביעי) בעפולה לעיניי אלפי בני אדם, באירוע שהתקיים בהפרדה, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בנצרת קבע כי העירייה היא זו שתחליט בנושא. למרבה ההפתעה, זמן רב לאחר שהחל האירוע קיבל בית המשפט העליון את הערעור נגד החלטת בית המשפט המחוזי, וביטל את ההחלטה שהתקבלה היום אחר הצהריים. 



דרעי חוגג על הבמה. צילום: אשר מדינה

כזכור, החלטת בית המשפט המחוזי התקבלה כתוצאה מעתירה של מפלגת ש"ס. יו"ר המפלגה, אריה דרעי, נאם באירוע המרכזי בעפולה, ואמר כי "אני מרשה לעצמי לברך כאן בקול: שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. השכל הישר ניצח. מי שניסה להכתיב לנו אורח חיים הפסיד היום. אני מברך היום את השופט האמיץ שהחזיר חזרה את הכבוד והשכל הישר".



הוא הוסיף: "אני שואל את הגברים והנשים כאן האם מישהו כופה עליכם? מישהו כופה עליכם הפרדה? תגידו – שישמעו כולם – אותן שדולת נשים שממנת אותה הקרן החדשה לישראל שמייצגות בקושי את עצמן והן החליטו לכפות על תושבי ותושבות עפולה איך הן רוצות שיהיו. מאיפה הפטרונות הזו? מאיפה ההתנשאות הזו? אנחנו עוזרים בכל מקום ומקום בארץ. עשינו אירועים גדולים לכל המגזרים, אבל מה יעשו אם יגיעו חרדים בת״א ויבקשו לייצר הפרדה באירוע שמתקיים בגני התערוכה? צריך לכבד כל מגזר. שימו לב שאותו יאיר לפיד שרוצה להיות ראש ממשלה בישראל - הוא האדם היחיד שיצא בתמיכה על החלטת ביהמ״ש. אנחנו אומרים ליאיר לפיד: פה זו מדינה יהודית ודמוקרטית".

דרעי, אלקבץ ושטיימנץ. צילום: אשר מדינה
דרעי, אלקבץ ושטיימנץ. צילום: אשר מדינה


ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, נאם אף הוא באירוע, ואמר: "אני ראש עיר של כולם וגאה להיות גם ראש עיר של הציבור החרדי. בהחלטה מושכלת הגיע היום השופט להחלטה החכמה הזאת. אני היום מתבייש להגיד שעשינו רק אירוע אחד לציבור החרדי, מגיע להם יותר. אנחנו דורשים שלא תהיה כפייה חילונית. תודה רבה לשר דרעי היקר על כל פעילותו".

מוקדם יותר היום הציע השופט לצדדים פשרה לפיה האמפי בעפולה יחולק לשלושה חלקים שיכללו חלקים לגברים, נשים וחלק מעורב. השופט אמר כי הוא רוצה בקיום האירוע בהפרדה ולכן במתחמים המוקצים לגברים ולנשים יהיו בהפרדה מוחלטת בהם לא ייכנס מגדר אחר. בתגובה להצעה, ענו בכירים במפלגת ש"ס כי "לא יקום ולא יהיה. לא יהיו שום פשרות. האירוע בעפולה יתנהל אך ורק בהפרדה מלאה. כל האירוע הזה נקבע לפי הנוהל שהוציא משרד הנגב והגליל באישור דינה זילבר".

צילום: אשר מדינה
צילום: אשר מדינה