בתקופה האחרונה, לאור חשיפת מקרי התעללות בפעוטות מצד הצוותים החינוכיים במעונות ובגנים, הגננות והמטפלות נמצאות בעין הסערה. הן סופגות לא פעם ביקורת קשה על אופן תפקודן ונמצאות יותר מתמיד תחת עיניהם הבוחנות של ההורים המודאגים, החוששים שמא ילדיהם ייפגעו במהלך שהותם במוסדות החינוך.
ברשתות החברתיות ניתן לראות בצורה הטובה ביותר עד כמה המצב נפיץ, כשבכל קבוצת הורים מתפרסמים כמעט על בסיס יומי פוסטים של הורים, שבהם הם חושדים כי ילדיהם חווים פגיעה מסוג זה או אחר. 
מי שחווים את גל העליהום הם אנשי החינוך וכעת, קואליציית ארגוני הגנים הפרטיים, בראשה עומדים עו"ד קרן איוס מאיגוד הגנים (חיב"ה), ד"ר שולמית ביסמנובסקי - ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל וחנן דגן - איחוד הגנים, החליטו לפנות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה שיפעל נגד ההסתה כלפיהם.

במכתב ששלחו לראש הממשלה נכתב: "בעת האחרונה אנו עדים לגל התקפות חסרות תקדים כנגד ציבור הגננות הפרטיות בישראל, תוך התעלמות מוחלטת ממגזר שלם של גננות טובות ואיכותיות. אנו עדים לכותרות בעיתונים, מחאות ושיח מורעל ומוסת הפוגעים באופן ישיר במערכת האמון בין ההורים לצוותי החינוך והטיפול".
עוד נכתב: "אנו פונים אליך, כבוד ראש הממשלה, בשם גני הילדים הפרטיים ובשמן של אלפי הגננות והמטפלות העוסקות בחינוך ילדי הגיל הרך: אל תעמוד מן הצד כאשר שמן הטוב של הגננות נפגע". בסיום הפנייה נאמר: "מערכת האמון בין ההורים לצוות הגן היא קריטית להמשך פעילותם של הגנים בזמן שהמערכת הזאת נמצאת היום במשבר גדול. לא יעלה על הדעת שבגלל קומץ עברייניות, מכפישים את שמו של ציבור שלם שעושה עבודת קודש חינוכית".