בחירות 2109: שר האוצר, משה כחלון, התראיין הבוקר (חמישי) לגל"צ ונשאל אם לדעתו השר כץ צריך להסיר את חסינותו ולעמוד לדין ומה דעתו על כך שבמפלגתו 3 בכירים מעורבים בפלילים: "מה שהחוק אומר זה מה שצריך לעושת. אני 4  שנים עומד כחומה בצורה בכל התחומים, ומגן על בית המשפט. אני מאמין שצריך מערכת אכיפת חוק חזקה. כולם כפופים לחוק ומה שהחוק יחליט לגביהם זה מה שיקרה".
אהוד ברק תקף את מבקר המדינה החדש.
"ההתקפות האלה ממש מיותרות ולא במקום. אני לא נתח את סוגי ועומק ההתקפות. אפשר לבקר אבל אני לא בעד התקפות המבקר נכנס לתפקיד והוא צריך לבצע רפורמות, בהמשך נוכל לבחון את ההתנהלות. מבקר המדינה הוא גוף עצמאי ואפילו התקציב שלו עצמאי הוא לא כפוף לאף אחד, צריך לתת לו לעבוד". 
הוא עשה המון מהלכים בחודשיים.
"הגיע מבקר עם תפיסת עולם, מיישם אותה, נבדוק בהמשך את התוצאות. ראש מערכת מתווה מדיניות של מערכת וזה מה שעושה מבקר המדינה".


האם אתה חושב שבג"ץ טעה כשהתערב בעניין ההחלטה בהופעה בעפולה?

"אני לא אוהב שמזיזים את הסטטוס קוו. יש לנו מספיק שסעים, בכל הנושא של דת ומדינה תמיד תמכתי בסטטוס קוו, צריך לשאוף לכמה שפחות סכסוכים פנימיים".
במשך 4 שנים אמרת שהליכוד שכח את הדרך החברתית.
"הליכוד זו המפלגה שהביאה אותי לאן שהגעתי. מעולם לא שכחתי מאיפה באתי, פרשתי מהליכוד על רקע חברתי, הקמתי מפלגה והגשמתי את עצמי. קיבלתי את ההחלטה לחזור רק בשלב השני כשהתבררו שיש בחירות". 

כחלון עם נתניהו. "מעולם לא שכחתי מאיפה באתי". צילום: אהרון קרוהן, פלאש 90
כחלון עם נתניהו. "מעולם לא שכחתי מאיפה באתי". צילום: אהרון קרוהן, פלאש 90
אתה תהיה שר האוצר הבא של הליכוד?
"זה תלוי בתוצאות הבחירות. אין לי הסכם כי כולנו אנשים פוליטיים ומבינים שיש את תוצאות הבחירות. אני רוצה את תפקיד האוצר, אני כבר 4 שנים מכהן כשר אוצר והניסיון שלי במשרד האוצר הגיע למקומות טובים ולצמצום פערים". 
אתה חושב שאנשים שהצביעו לך יעברו איתך לליכוד? 
"אני אומר בצורה חד משמעית, האנשים האלה יעברו איתי כי את הדרך אני ממשיך בליכוד. כל מה שעשיתי ב-4 שנים האחרונות, אני מקווה להמשיך לעשות. זה ההסכם שלי עם נתניהו, להמשיך את הדרך החברתית בליכוד. אני לא רואה סיבה בעולם שאדם שבחר בי יבחר במישהו אחר, אנחנו הולכים להמשיך את הדרך החברתית בתוך הליכוד עם פי 10 כח".
3.8 אחוז גרעון בתקציב זה הרבה.
"יש כרגע את האתגר עם הגירעון שנבע עם הירידה בהכנסות. אם אני מבטל כרגע את הנטו משפחה והכסף לנכים ולחיילי צה"ל אז הגירעון יהיה אותו דבר".
הנתונים של משרד האוצר הם שיש חריגה בהוצאות.
"כרגע יש 6-5 מיליארד שקל ירידה בהכנסות. אם לא היו לנו עכשיו שתי מערכות בחירות היינו כבר פותרים את הבעיה הזאת".
איך פותרים מבלי לעלות מיסים?
"המשק מספיק חזק. צריך לדאוג להמשך הצמיחה. כמה מיסים העליתי ב-4 שנים האחרונות? לא העליתי, ואפילו הורדתי. המשק במצב טוב והדבר האחרון שצריך לעשות זה לעלות מיסים". 
בתקופתך העליה במחירי הדיור נעצרה ואפילו הייתה ירידה אבל עכשיו הם עולים.
"עליה של 1.6 אחוז? זה כלום! זה שזה לא עלה 30 אחוז ב-4 שנים האחרונות זה הישג מדהים. ללא הפעולות שאני עשיתי הם היו עולים ב30 אחוז. עזרנו לעשרות אלפי זוגות צעירים. בכל יום משפחות נכנסות לדירות במחיר למשתכן".
יש לך בשורה להורים שחוששים ששנת הלימודים הבאה תפתח בשביתה?
"אנחנו מתכוונים לפתור את הסכסוך עם המורים. אני אעשה הכל כדי שלא תהיה שביתה, ואני מניח שאנחנו נפתור את זה. כרגע מתנהלים מגעים, יש תקציב שהוא גמור. החינוך קיבל תוספת של 12-10 מיליארד בקדנציה שלי, יש כספים במערכת ונעשה לעשות הכל כדי ששנת הלימודים תפתח כהלכה". 
הליכוד תוקף את ניסנקרון.
"תוקפים דרך, זו לא הדרך שלי. ברפורמת הסלולר ההסתדרות אמרו שאם אתה תפתח את השוק יפוטרו עובדים ואני אמרתי שהפוך, יהיו יותר עובדים, וזה מה שקרה.  היה שיתוף פעולה בנושאים של צמצום פערים, אבל אני דאגתי למשק חופשי. מי שמוביל את המדיניות הכלכלית של מדינת ישראל היא ממשלת ישראל, גם הבעיות וגם הפתרונות. הכלכלה במצב טוב ונושא הגירעון ייפתר כשנסגור תקציב".