דובר חמאס, חאזם קאסם, הגיב לאיומיו של יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ואמר היום (חמישי) כי "איומי גנץ לחסל את סנוואר וצמרת חמאס, נועדו לקבל קולות של הקיצונים בחברה הציונית בבחירות הקרובות בישראל". הדובר הוסיף כי על "גנץ לזכור איך הגיבה ההתנגדות בתקופות הרמטכ“לות שלו במבצע עמוד ענן וצוק איתן".

לדבריו, "הישות הציונית שילמה את מחיר הפשעים של צבא הכיבוש בתקופת גנץ, כאשר ההתנגדות שיגרה מאות טילים, שהגיעו לתל אביב, ירושלים וחיפה, שיתקה את כל המוסדות החיוניים בישראל, הכניסה מיליוני מתנחלים למקלטים, וחוותה את התקופה הרעה ביותר בעוטף עזה, כאשר במקביל הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, הפילה בשבי חיילים מצבא הכיבוש".

"ההתנגדות הגיבה לפשעי ישראל פי כמה מאשר בעבר, והיא כבר אגרה כח כדי להגן באמצעותו על בני העם שלה", סיכם דובר חמאס. "השקט אותו רוצה גנץ, לא יהיה כל עוד האדמה שלנו כבושה, המקומות הקדושים מחוליים והמצור על רצועת עזה נמשך".

סנוואר. צילום: רויטרס
סנוואר. צילום: רויטרס

אתמול יו"ר כחול לבן איים על מנהיג חמאס, ואמר כי "סנוואר צריך לזכור שלפניו היה אחד בשם אחמד ג'עברי שנסע מנקודה א' לנקודה ב' - ולא הגיע. אם צריך נעשה את זה שוב".

הוא הוסיף כי "החמאס מחזיק בעזה שני מיליון בני ערובה. אני מוכן לכל הסדרה ארוכת תווך בשני תנאים: שקט מוחלט - לא בלון, לא עפיפון ולא רקטה. וכמובן השבת הבנים הביתה. לצערי שחיקת ההרתעה בשנתיים האחרונות, מקרבת אותנו לצורך לצאת למערכה בעזה. אף אחד לא מרוויח ממלחמה ונעשה הכל כדי לחסוך אותה. אבל אם לא יתנו לנו שקט - יכאב להם הרבה יותר מאשר לנו".