מגיבים לביטול הביקור של חברות הקונגרס בישראל: בעקבות ההחלטה המשותפת של שר הפנים אריה דרעי, ראש הממשלה בנימין נתניהן, שר החוץ ישראל כ"ץ והשר לעניינים אסטרטגיים גלעד ארדן למנוע את כניסתן של שתי חברות הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטית, ראשידה טאליב ואילהאן עומאר, חברי כנסת שונים וארגונים הביעו ביקורת על ההחלטה.

חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת כינה את ההחלטה לאסור על כניסתן של חברות הקונגרס עומאר וטאליב "מבישה, ונודף ממנה ריח של כניעה משפילה לנשיא טראמפ וגחמותיו. נתניהו למעשה מונע מטאליב לבקר אצל משפחתה בשטחים הכבושים. מניעת כניסתן של שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות ייחזק וייתן משנה תוקף, ובצדק לעמדת תנועת ה-BDS לגבי התנהלות ישראל ככוח כובש שיש להמשיך במאבק לא אלים נגדו".
רויטל סויד, ממפלגת העבודה-גשר: "ראשידה טאליב ואילהאן עומאר הן תומכות BDS ואנטי ישראליות מובהקות, שרוצות לבוא לכאן רק כדי לקבל חיזוקים לדעה הקדומה הפסולה שלהן. אף על פי כן, זו טעות גדולה של נתניהו למנוע את כניסתן, וליפול בדיוק למלכודת שהן ושאר תומכי החרם רוצים שנצלול לתוכה. על הדרך ראש הממשלה גם מקומם עלינו את כל חברינו הרבים במפלגה הדמוקרטית. אין לנו מה להסתיר, וחבל שנתניהו עושה צעדים פזיזים משיקולי בחירות וריצוי הבייס".

ראשידה טאליב. צילום מסך יוטיוב

 

חבר הכנסת מכחול לבן יאיר לפיד מסר אף הוא בתגובה לאיסור על כניסתן של חברות הקונגרס: "אמנם מדובר בשתי חברות קונגרס רדיקליות אך ההחלטה לא לאפשר להן כניסה לישראל מנוגדת לאינטרס המדיני שלנו. כפי שנתניהו יודע היטב זו טעות קשה שנותנת רוח גבית ל-BDS ופוגעת עוד יותר ביחסינו עם המפלגה הדמוקרטית".

מהקרן החדשה לישראל נמסר כי: "ההחלטה למנוע מחברות הקונגרס האמריקאי כניסה לישראל היא חסרת אחריות ומדגימה את דרדור היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארה"ב במהלך כהונת נתניהו-טראמפ. השניים הפכו את הקשר ארוך השנים בין ישראל לארה"ב שזכה לתמיכה גם מהמפלגה הדמוקרטית וגם מהמפלגת הרפובליקנית לכזה המבוסס על אינטרסים פוליטיים צרים המסתכמים בתמונות בקמפייני בחירות. ממשלת ישראל מפגינה חולשה גדולה בכך שהיא מונעת כניסה ממי שהשקפותיהן לא עולות בקנה אחד עם שלה. אם נתניהו כל כך בטוח בצדקת דרכו, מה הוא כל כך מפחד שחברות הקונגרס יגלו כאן?".