כוחות הימ"מ (יחידה מרכזית מיוחדת) נכנסו הלילה (שישי) לשכונת ג'ואריש ברמלה וביצעו מעצרים וחיפושים, זאת לאחר שאמש נרצח סעיד שמאלי (24) בעת שעשה את דרכו למסע ההלוויה של בן דודו, מועתש שמאלי, שנורה למוות רק יום לפני כן בשכונה. 



אחד התושבים בשכונה אמר ל"מעריב": "אף אחד לא זז בלי להציג תעודת זהות. הכניסה הראשית לשכונה סגורה לחלוטין". הוא הוסיף, "הפעילות של המשטרה, למרות שבאה באיחור - היא מבורכת. הגיע הזמן לאסוף את הנשק הבלתי חוקי בשכונה. אי אפשר לחיות במצב הזה".
 
במהלך הלילה נעצר רכב שנחשד כי הוביל מטען נפץ בלוד. המשטרה סגרה את הצומת בעקבות המעצר. מוקדם יותר בערב נודע כי מתנהל "עוצר" בשכונה ברמלה, כאשר הכניסה הראשית לשכונה נסגרה. 

תושבי השכונה סיפרו כי הם חוששים ממסע ירי ממושך, שהחל ברצח עבד אל-חלים מוגרבי לפני כמה ימים, ורצח של שניים ממשפחת שמאלי ביומיים האחרונים. "זו רק ההתחלה", אמר תושב השכונה ל"מעריב". בעקבות האירוע, נאלצו בני משפחת שמאלי לחזור עם רכב ההלוויות, כאשר הגופה נמצאת בתוכו. לא ברור כעת מתי תיערך הלוויה חוזרת לנרצח. 

כוחות משטרה בשכונת ג'ואריש ברמלה. צילום פרטי


האירוע מצטרף לשנה מדממת במגזר הערבי, בה נרצחו עד כה 51 בני אדם, בהם שמונה נשים. במרכז הערבי למאבק באלימות "אמאן", מציינים כי מדובר בעלייה של 55% במספר מקרי הרצח במגזר. בנוסף לסעיד ומועתז שמאלי, נרצח חוסין מחאמיד (19) מערב אל-עראמשה לאחר שנדקר במהלך קטטה בכפר יאסיף.

לפני יומיים נורה למוות המחנך עבד א-רחמן ג'ארושי (39), במהלך קטטה שלא היה מעורב בה. ג'ארושי הותיר אישה מחנכת, מהא, ושלוש בנות בגילאי 5-12. ב-19 השנים האחרונות הוא היה מחנך ורכז בגרות בבית הספר "אל-חיאת" בישוב הבדואי חורה בנגב.

שבוע לפני כן, נרצח שייח' אחמד ערבאס (66), תושב ג'לג'וליה, כשנורה בכניסה לביתו ולעיני אשתו וילדיו. כמו כן, נורה למוות איש העסקים מחמוד אל-מוגרבי (48) מרמלה כשהיה ברכבו. קודם לכן, במסגרת "נקמת דם" בין משפחות אבו עמאר ואל-רבידי בישוב לקייה בנגב, נורו למוות בני הזוג סולימאן (36) ועזיזה א-רבידי לעיני בנם בן התשע.