מייסד "טלגראס" עמוס סילבר נמלט במהלך הלילה ממשטרת אוקראינה, לאחר שבית המשפט העליון במדינה דחה ערעורו על ההחלטה להכריזו כבר הסגרה. מהמשטרה נמסר כי הם בקשר עם משטרת אוקראינה ועוקבת מקרוב אחר החיפושים לאיתורו. סילבר, החשוד בהקמה וניהול של הרשת באמצעותה נמכרו על פי החשד סמים, נמלט ממלוויו האוקראינים.



המשטרה בישראל, שלא הייתה שותפה לשלבי ההסגרה הסופיים, נמצאת בקשר עם הרשויות באוקראינה בנוגע למקרה. התחושה בקרב גורמים המעורים בפרטים היא כי ייתכן והוא נמלט בעזרת סיוע פנימי.



עו"ד ניר יסלוביץ, שייצג את סילבר עם היוודע על מעצרו באוקראינה, לא התפלא על בריחתו: "משטרת ישראל נהגה בעמוס בצורה שקשה לתאר אחרת מהזויה, הוא עבר חקירות בשעות לא שעות ולעיתים בניגוד לאמנות בינלאומיות, תנאי מעצרו היו קשים, מניעת טיפול רפואי,  והיה ברור לכל בר דעת שאם יוסגר צפוי לו מאסר ארוך ולא בפרופורציה לראיות והאישומים". עוד הוסיף עו"ד יסלוביץ כי "לאחר שהמשטרה סימנה את המטרה מסביב לחץ עם מעצרו, נדמה שההתעמרות בסילבר היא זו שהובילה לתוצאה הזו שבה נמלט ממעצר".


אשתו גלי סילבר, אמרה אמש במהלך שידור לייב בפייסבוק כי הוא צפוי להיות מוסגר לישראל במהלך היום. מקורבים לסילבר אמרו ל"חדשות 12" כי לאכזבתם הרבה הליך ההסגרה בעיצומו וייתכן שכבר הלילה יועלה על מטוס. לדבריהם, המשטרה הצליחה כנראה לשכנע ולהתגבר על מכשולים משפטיים ובירוקרטיים שסילבר הציב. "אולי זה לא צירוף מקרים שביבי הגיע היום לאוקראינה, והמשטרה עושה פשוט מה שבא להם", אמרה. "אני רוצה לבקש מכם שתהיו חזקים. לא היה יותר מדי מה לעשות כי החליפו את השופטים. אלה לא השופטים מהתיק המקורי".

באפריל האחרון, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתבי אישום נגד 27 נאשמים ב"פרשת טלגראס" (פרשה 420). כתבי האישום נגד המעורבים, כוללים את העבירות הבאות: עבירות לפי חוק המאבק בארגוני פשיעה, עברות של תיווך לסחר בסמים מסוכנים, סחר בסמים מסוכנים, הדחת קטין לסמים מסוכנים, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, שיבוש מהלכי משפט, הלבנת הון, העלמת מס ועבירות נוספות. 
 
כתבי האישום מפרטים את ההיררכיה הארגונית של הרשת, כאשר סילבר הוא ראש הארגון ולצדו פעל אחראי הכספים, יוסי משי (המכונה "גל") המצוי מחוץ לישראל. עוד נמנים על דרג הניהול הבכיר ביותר הנאשמים בראל לוי, שתפקד כסמנכ"ל תפעול של הארגון, וכן אופיר מישל, שתפקד כסמנכ"ל משאבי אנוש של הארגון. לאחר מכן, כתבי האישום מפרטים את תפקידיהם של ראשי הענפים השונים ב"טלגראס" - כגון ענף פיתוח, ענף חו"ל לרכישת סמים בחו"ל, ענף אימותים לזיהוי סוחרי הסמים שביקשו לפעול במסגרת הפלטפורמה, ענף פסיכדליה למכירת סמי הזיה, ענף אבטחה למניעת הונאות, ענף בקרת סחר לניהול ערוצי הפרסום של סוחרי הסמים ועוד.