"ליברמן לא יכריע את לשון המאזניים. מי שיחליט מי יהיה ראש הממשלה הוא הקדוש ברוך הוא", כך אמרה היום (שישי) שרת התרבות והספורט בראיון לניסים משעל ב-103FM/ 
 

בפתח הראיון התייחסה רגב לסקרים האחרונים ואמרה "אני עוד לא מכירה אנשים שמחליטים מי יהיה ראש ממשלה. אבל בסדר, אני אלך איתך ואגיד שאני לא מתרשמת מהסקרים", אמרה רגב והוסיפה: "חשוב לזכור, ששלטון הימין נמצא כרגע בסכנה, ומי שרוצה לסייע חייב לבחור במפלגה הכי גדולה בימין - בליכוד".
 
כשנשאלה מה דעתה על אביגדור ליברמן, אמרה שהוא סכנה לדמוקרטיה, והוסיפה: "כשנבחר ציבור מבטיח לבוחרים שלו שהוא יישב עם נתניהו, ויום אחרי הבחירות הוא חוזר בו – בעיניי, זה אדם שמרמה ומשקר לציבור שלו, ולכן אני טוענת שהוא סכנה לדמוקרטיה. ליברמן החליט שהחרדים הם דבר נורא, והתעלם מהעובדה שהוא עבד איתם לאורך כל הקריירה הפוליטית שלו. מי שמצביע ליברמן, מצביע לשמאל ומקבל גנץ לפיד".
 
עוד הוסיפה רגב: "לתפיסתי, ליברמן מונע מאוד מאגו ומשנאה לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובעיני הוא אדם שלא יכול להיות ממונה לתפקיד ראש ממשלת ישראל. אני מקווה שבסוף הציבור יעניש אותו, וליברמן יראה את הכנסת דרך ערוץ 99 בטלוויזיה".

 

עוד הוסיפה השרה: "לא תמיד אנחנו במפלגה מסכימים על אותם הדברים, ובכלל גם ליברמן ונתניהו לא הסכימו על אותם הדברים, אבל אף אחד מאנשי הימין לא הפיל ממשלה בכדי להקים ממשלת שמאל. לתפיסתי אביגדור ליברמן מונע מאוד מאגו, הוא מונע משנאה לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובעיני הוא אדם שלא יכול להיות ממונה לתפקיד ראש ממשלת ישראל. אני מקווה שבסוף הציבור יעניש אותו וליברמן יראה את הכנסת דרך ערוץ 99 בטלוויזיה".
 

כשנשאלה רגב האם לדעתה גנץ יכול להיות ראש ממשלה היא אמרה שהוא אדם מבוהל שצמוד לדפים. "הוא לא מסוגל לדבר באופן שוטף. בני גנץ יכול להיות אדם טוב, אבל מנהיג טוב הוא לא", אמרה שרת התרבות. "הוא היה רמטכ"ל ואני מכבדת את תפקידו כרמטכ"ל, אבל בו בזמן יש לי כמה דברים להגיד על הדרך בה הוא התנהל במהלך מבצע צוק איתן, ועל זה שהוא לא התייחס למנהרות כאיום אסטרטגי".

"מול המנהיגות המוכחת של בנימין נתניהו, ראש ממשלה שהתמודד עם אתגרים מאוד קשים, לבני גנץ אין יכולת להיות ראש ממשלה", הוסיפה. "האם אתה רואה את גנץ מדבר עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ? האם אתה רואה את גנץ מנהל משא ומתן מול פוטין? הרי התשובה היא לא. האדם הזה לא מסוגל לנהל משא ומתן - הרי אני רואה איך הוא מתנהל מול יונית לוי ועיתונאים רבים אחרים. הוא לא מצליח להתמודד עם הלחץ הזה, אז מה הוא יעשה כשיהיו דברים חשובים למען טובת המדינה?".

אביגדור ליברמן. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
אביגדור ליברמן. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90


"אני יודעת גם להתנצל" 

משעל הגיב לדבריה על גנץ, ואמר: "בסוף כשתהיה רוטציה בין גנץ לבנימין נתניהו את תאכלי את הכובע ותצטרכי לעלות על הבמה ולדבר בשבחו". רגב השיבה לו: "כשצריך להתנצל אני מתנצלת, אני לא כמוך ואחרים. אני לא מלאך בשמיים. כשאני עושה טעויות אני יודעת גם להתנצל. אם אני אומרת או עושה דברים לא נכונים אני יודעת מתי עליי להתנצל. הרי אני רק בן אדם ולא חפה מטעויות". 
 
בהמשך התייחסה למעמדה של יו"ר ימינה שקד וטענתה כי השרה ניסתה למנוע את הצטרפותה לליכוד. "לפני כמה שבועות שקד עשתה כל מה שניתן בשביל להיות חלק ממפלגת הליכוד. גם אם היא אומרת שאני מנעתי ממנה להיכנס למפלגה זה לא נכון. הרי בכדי להיכנס לליכוד יש להתפקד למפלגה, ואז לרוץ בפריימריז. איך אני יכולה לחסום מישהו מלהתפקד לליכוד?", אמרה השרה. 

"אני לא מפחדת ממנה - רק מבורא עולם. בסופו של יום איילת ובנט חזרו לבית אותו הם נטשו, אין כאן איחוד - רק סמנטיקה. איילת שקד ונפתלי בנט לא התחייבו להמליץ על נתניהו, הם יכולים לחשוב שהוא לא מתאים, אבל רוב הציבור חושב אחרת מהם. אני מצפה מהימין שאם ההצבעה תהיה בטוחה שיצביעו מחל", הוסיפה.
 
בסיום הריאיון התייחסה שרת התרבות והספורט למגוון האירועים שמשרדה עומד מאחוריהם ברחבי הארץ, והגדירה אותם כ"מהפכת תרבות". כשנשאלה מה התפקיד הבא שהיא מבקשת לעצמה, אמרה: "אם אני אענה לך על הכל אתה לא תזמין אותי לשידור שוב".