בני משפחתה של חברת הקונגרס האמריקאית ראשידה טאליב, תושבי הכפר הפלסטיני בית עוואר אל פוקה שליד רמאללה, אמרו היום (שישי) למעריב כי לא יאמינו עד שבת המשפחה תגיע לכפר. "כבר הכנו את הכל לפני חודש ואז ביטלו את הביקור. תכננו לה קבלת פנים ענקית של בני המשפחה ושל הכפרים הסמוכים אבל אין לנו ביטחון ברשויות בישראל", אמר דודה מצד אמה של ראשידה, בסאם טאליב. 

"כבר מנעו מראשידה ומהמשלחת המלווה אותה להגיע לביקור משפחתי. הכנו את הכל ואז התאכזבנו", הוסיף. לגבי הסבתא, מופתייה, שאת תמונתה פרסמה המחוקקת הדמוקרטית ברשתות החברתיות וגילה נושק ל-90, אמר: "החיים והמוות בידי האל ואם היום לא תצליח לראות אותה אז מי יודע אם בשנה הבאה תישאר בחיים. מבחינתה זו הייתה שמחה ענקית מאחר והיא תמכה בה לאורך כל הדרך שלה".



"היא ציפתה בכיליון עיניים לביקור הזה וכדי לא לשבור לה את הלב, לא סיפרנו לה על הסערה ועל מניעת הביקור על ידי הרשויות בישראל. אני שוב מדגיש כי כל עוד לא נחתה ולא הגיעה לפלסטין מבחינתנו הביקור לא יתקיים", סיכם טאליב. 


חברת הקונגרס התומכת בתנועת ה-BDS, שכניסתה לישראל נמנעה אתמול יחד עם חברת הקונגרס הדמוקרטית אילהאן עומאר, הגישה הלילה בקשה לבקר בארץ על מנת לפגוש את סבתה הפלסטינית. דרעי אישר בתגובה את בקשתה של טאליב ואישר לה להיכנס לישראל מסיבות הומניטריות. 
ממשרד הפנים נמסר כי טאליב שלחה הלילה מכתב לשר דרעי שבו התחייבה לקבל את דרישות ישראל, לכבד את המגבלות שהוטלו עליה בביקור וכן הבטיחה שלא לקדם חרמות נגד ישראל במהלך ביקורה. "לאור זאת, ובהתאם להתחייבותו אתמול, החליט כאמור השר דרעי לאפשר את כניסתה לישראל והביע  תקווה שתעמוד בהתחייבותה והביקור אכן יהיה לצרכים הומניטריים בלבד", נמסר עוד.
 
במכתב שכתבה לשר הפנים אריה דרעי ציינה טאליב כי "ארצה לבקש כניסה לישראל על מנת לבקר את קרוביי, ובאופן ספציפי את סבתי, שנמצאת בשנות התשעים שלה וגרה בבית עוואר אל פוקה. זו עשויה להיות ההזדמנות האחרונה שלי לראות אותה. אני אכבד כל מגבלות ולא אקדם חרמות נגד ישראל במהלך ביקורי".