פיגוע דריסה בגוש עציון: שני צעיריים, נעם נביס בת ה-20, ואחיה נחום בן ה-18 נפצעו היום (שישי) בפיגוע דריסה שאירע ליד היישוב אלעזר הסמוך לירושלים לאחר שנדרסו במכוון כשעמדו בטרמפיאדה בכביש 60. צוותי מד״א את האח במצב קשה עם חבלת ראש להדסה עין כרם ואת האחות במצב בינוני לשערי צדק בירושלים. שוטר ממרחב חברון שהיה בדרכו לביתו לאחר שסיים משמרת הבחין בדריסה וירה במחבל למוות. 



ג', שוטר מרחב חברון של מחוז ש"י שנטרל את המחבל, סיפר: "יצאתי מהבית למשמרת וכשהגעתי לצומת הבחנתי ברכב פונה ימינה כדי לפגוע בטרמפיסטים. אחד מהם עף באוויר. ראיתי את הרכב הפוך והנהג ניסה לצאת מהחלון. הוא החזיק חפץ, מיד נטרלתי אותו וניגשתי לטפל בפצועים". על פי חקירת האירוע, עלאא הרימי בן 26 מאזור בית לחם, הוא המחבל שפגע בשני האחים בעזרת רכבו. הרימי מזוהה עם ארגוני הפתח והג'יהאד האסלאמי, ובין השנים 2015-2014 ריצה עונש מאסר בישראל בעקבות אירוע טרור עממי בו השתתף. חקירת הפיגוע מתנהלת על ידי השב"כ והמשטרה וכרגע נבדק האם המחבל נשלח על ידי אחד ארגוני הטרור להם השתייך, או פעל באורח עצמאי כשביצע את פיגוע הדריסה.



מצה"ל נמסר כי "מתחקור ראשוני עולה כי מחבל דרס ברכבו שני אזרחים שנפצעו ופונו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. המחבל נוטרל". ד"ר בלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם, סיפר: "קיבלנו פצעו אחד, נער בן כ-19 שלפי הדיווח של מד"א נדרס בגוש עציון, היה מחוסר הכרה, והובא ליחידת הטראומה מורדם ומונשם. בבדיקה ראשונית עולה כי עיקר החבלה היא חבלת ראש,הוא אחרי הערכה ראשונית נלקח בדחיפות לחדר ניתוח, ואני מקווה שבזה יסתיים הטיפול הכירורגי שלו בקרוב. הוא לא יצא מכלל סכנה, אבל אני מקווה להחלמה טובה. כרגע הוא מנותח על ידי צוות נוירו כירורגי, יש לו דימום מוחי קשה".



מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין, אליו כאמור פונתה בת ה-20, סיפר על מצבה של הפצועה ואמר: "הגיעה אלינו לפני כ-40 דקות בחורה צעירה, כבת 20, שנפצעה בפיגוע דריסה. הגיעה אלינו במצב כללי טוב, בהכרה מלאה, עם פגיעות כפי שאנחנו רואים בדרך כלל באירועי דריסה - בעיקר פגיעות של שפשופים ופגיעות גפיים. מצבה קל עד בינוני, היא תזדקק לאשפוז וטיפולים, אבל מצבה נראה טוב".



פרמדיק מד"א ליאור לוי, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בתעלה מאחורי תחנת האוטובוס נער כבן 17 וצעירה כבת 19. הנער היה מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש ומפגיעה רב מערכתית והצעירה הייתה בהכרה מעורפלת. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה של הנער ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כשמצבו של הנער קשה ומצבה של הצעירה בינוני עד קשה".

צילום: יוסף חיים ישראל, תיעוד מבצעי מד"א


צילום: צילום: עמנואל דוטש, TPS

 
ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, אמר בעקבות הפיגוע: "לצערי אנו בימים של חוסר הרתעה שמוביל לפגיעה בתושבי גוש עציון בפרט ובהתיישבות ביהודה ושומרון בכלל. אנו דורשים מהממשלה מעשים שיביאו לסיום סימני השאלה על עתיד האזור. ריבונות ישראל ופיתוח התיישבות מסיבית זו התשובה הנכונה למחבלים. אמירה אחת ברורה - אין לכם סיכוי ואין לכם עתיד". 
 
כזכור, אתמול אירע פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. שני מחבלים קטינים, תקפו שוטר ופצעו אותו באורח בינוני. שוטרים נוספים שהיו במקום ביצעו ירי ממנו נפצעו שני המחבלים. מותו של אחד מהם נקבע בבית החולים. 

בשבוע שעבר נרצח דביר שורק בן ה-19 מהיישוב עפרה. הרצח אירע בכביש הגישה לקיבוץ מגדל עוז בגוש עציון, שם נמצאת ישיבת “מחניים”, שבה למד.