חשד לרצח בצפון: אמינה פרחאת-יאסין, אמא לחמישה בת 35 נמצאה היום (שבת) בביתה ביישוב ג'דיידה מכר שגליל המערבי, כאשר על פי החשד, היא נרצחה על ידי בעלה, שנעצר בזירה והועבר לחקירה בתחנת עכו. האירוע האחרון מצטרף לשנה מדממת במגזר הערבי, בה נרצחו עד כה 52 בני אדם, בהם תשע נשים, ובמרכז הערבי למאבק באלימות "אמאן", מציינים כי מדובר בעלייה של 55% במספר מקרי הרצח במגזר.



"פשיעה ואלימות בחברה הערבית אינן גזירת גורל", אומר רידא ג'אבר, מנהל מרכז "אמאן". "הן מצב חברתי שצמח במסגרת נתונים חברתיים, כלכליים ופוליטיים שניתן להתמודד איתן ובכך להקטין משמעותית את רמתן.  בהעדר החלטה פוליטית לאומית של הממשלה עם מדיניות ברורה בנושא, בכל הרמות הממשלתיות ובראשן המשטרה, מצב האלימות והפשיעה יישאר הנושא המטריד ביותר לכל אזרח ערבי".ג'אבר מסכם: "הנוסחה ברורה: מאמץ ממשלתי בשילוב עם כוחות חברתיים שמוכנים להתעמת עם המציאות ולטפל בה באומץ. נוסחה זו חייבת להיות מאומצת עכשיו".

הנרצחת אמינה פרחאת יאסין, באדיבות המשפחה
הנרצחת אמינה פרחאת יאסין, באדיבות המשפחה


רק ביום חמישי האחרון נרצח סעיד שמאלי, משכונת ג'ואריש ברמלה לאחר שיצא לדרך למסע ההלוויה של בן דודו מועתז שמאלי, שנורה למוות יום לפני כן בשכונה. הרצח התרחש למרות הנוכחות המשטרתית המסיבית, לעיני שוטרים. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות שומעים כלי נשק אוטומטי, ולאחר מכן שוטרים שרצים לכיוון הירי.