פרשת הקרקעות: שמונה שנים אחרי חשיפת הפרשה, רשות מקרקעי ישראל מתכננת לתבוע את שר הקליטה והעלייה, חבר הכנסת יואב גלנט, בעקבות פרשת הקרקעות, שפורסמה ב-2011 על ידי עיתונאי "מעריב" קלמן ליבסקינד, והובילה לביטול מינויו של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

על פי דיווח בחדשות 12 הערב (שבת), בכוונת הרשות לתבוע את השר בסכום של כ-200 אלף שקל, לטענתם הוא מסרב ומתחמק מהחוב הזה כבר כמה שנים. ברשות דורשים תשלום עבור 30 דונם אליהם פלש השר עוד בהיותו קצין בצבא ביישוב עמיקם בו הוא גר, והשתמש בהם כשהוא לא משלם על השימוש בקרקע. גלנט מצדו מציג חוות דעת של שמאי מכריע שהיה חלק מהוועדה שקבעה את הדוח הסופי שלפיו היה צריך לשלם סכום של כ-30 אלף שקל, אותו שילם ומדובר בשיפוט מחמיר בעקבות מעמדו.

מתוך "מעריב סופהשבוע", דצמבר 2008. צילום: ראובן קסטרו, ארכיון "מעריב"

 
מטעמו של יואב גלנט נמסר בתגובה: "משפחת גלנט ערערה על ההחלטה של הרשות, אשר על פי ייעוץ משפטי ושמאי שניתן לה, אינה עומדת בדרישות החוק והפסיקה. הנושא מטופל בערוץ המשפטי על ידי עורכי דינם של המשפחה. יודגש כי עד להערכה סופית המשפחה שילמה את הסכום שאינו שנוי במחלוקת".
מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "מר גלנט שילם לרשות מקרקעי ישראל חלק קטן מהחוב עבור דמי השימוש בקרקע. כעת בחלוף פרק הזמן שניתן להשלמת התשלום, תפעל הרשות בכלים העומדים לרשותה להשבת החוב".