המטוס החשמלי הראשון של נורווגיה התרסק לתוך אגם במדינה, בזמן שהטייס היה מנכ"ל החברה Avinor, שפיתחה את המטוס העובד על סוללות.


לצדו של המנכ"ל ישבה שרה בממשלה, שאמורה הייתה להתרשם מאיכות וביצועיו של המטוס. "היינו בדרכנו לשדה התעופה, כאשר לפתע הופיע סימן שלפיו משהו לא בסדר במנוע. לאחר מכן המנוע נחלש עד שנעלם לחלוטין. נאלצתי לשלוח אות מצוקה ולנסות למצוא מקום לנחות בו", סיפר מאוחר יותר המנכ"ל.



"היינו מעל אזור מיוער ולא מתאים לנחיתה, אז כיוונתי לאגם קטן שראיתי באזור". נחיתת האונס התבצעה במהירות של 70 קמ”ש והשניים יצאו ללא פגע.


כישלון הניסוי מעיב על תוכניתה של ממשלת נורווגיה להתחיל להפעיל טיסות מסחריות על ידי מטוסים חשמליים בתוך כשש שנים, כאשר הכוונה הינה להעביר את כל טיסות הפנים לטכנולוגיה זו עד שנת 2040. המטוס החשמלי מסוגל להגיע לטווח טיסה של 130 ק”מ (כשעת טיסה), כך שהוא מתאים בעיקר לטיסות פנים במדינה שבה לא קל להתנייד ברכב או ברכבת כתוצאה מהמבנה ההררי שלה.



נורווגיה נחשבת למובילה גלובלית בכל הנוגע למכוניות חשמליות, ומחזיקה ביחס הגבוה ביותר למכוניות חשמליות לנפש בעולם. כמו כן, הם משקיעים לא מעט משאבים בטכנולוגיות חשמליות אפילו בתחום הספנות.