פרשת השחיתות באונר"א מדאיגה את הרשות הפלסטינית: מזכ"ל אש"ף, סאיב עריקאת, הביע חשש כי החקירה שמנהל האו"ם בעקבות חשיפת דוח פנימי של ועדת האתיקה של סוכנות הסעד והסיוע לפליטים הפלסטינים, תוביל לאי הארכת המנדט של הארגון, ובכך לסגירתו. עריקאת התייחס לנושא ואמר כי "יציבותה של אונר"א והתוכניות שהיא מנהלת, חשובות השנה יותר מתמיד". 

עריקאת טען כי הדלפת המסמך, שנחשף על ידי רשת אל ג'זירה הערבית "מסייע למאמצים האמריקאים והישראלים לייבש את אונר"א", תקף את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שעצר את הסיוע לסוכנות בשנה שעברה, ואמר כי הנשיא האמריקאי "הפך את עבודתה החשובה של הארגון לפוליטית, וזאת במטרה לקבור את נושא הפליטים הפלסטינים". עוד ציין כי יותר מ-40 מדינות החברות באו"ם העבירו סיוע כלכלי לארגון אחרי החלטתו של טראמפ לעצור את הסיוע, מה שעל פי עריקאת מוכיח כי אותן המדינות מכירות בחשיבותה של אונר"א ותרומתה ליציבות האזור, לדבריו.
עריקאת פנה גם לשוויץ, הולנד ובלגיה, שבעקבות החקירה הקפיאו את הסיוע לארגון, ואמר כי "ההחלטה הזו פוגעת בזכויותיהם של הפליטים הפלסטינים ותגביר את הסבל שלהם. בעוד שהודעתן על הפסקת הסיוע לאונר"א בעקבות דוח מודלף, עדיין לא הודעתן מה בכוונתכם לעשות נגד ההפרות החוזרות והנשנות של החוק הבינלאומי ושל החלטות האו"ם על ידי ישראל, אתן עדיין מאפשרות למוצרי התנחלויות להימכר בשווקים שלכן. על כל המדינות שרוצות בשלום לפעול למען הגשמת המטרות הלגיטימיות של הפלסטינים, בראשן השאיפה להגדרה עצמית".

"ניהל אורח חיים רהבתני וקידם מקורבים". פייר קרנבול, צילום: רויטרס
"ניהל אורח חיים רהבתני וקידם מקורבים". פייר קרנבול, צילום: רויטרס

כזכור, בחודש שעבר נחשף ברשת אל ג'זירה מסמך פנימי שהוכן על ידי ועדת האתיקה של הסוכנות, שמצביע על תרבות ארגונית קלוקלת ומושחתת בדרגים העליונים ביותר של אונר"א. הדוח טוען כי מזכ"ל הארגון, פייר קרנבול והמעגל הסובב אותו פעלו "באופן לא נאות, קידמו אנשים לפי קרבה, פעלו בנקמנות נגד חברי ארגון וניצלו את כוחם בדרכים רבות" החל משנת 2015, שנה לאחר שמונה קרנבול לתפקיד. המשבר בכלכלי שפוקד את הארגון בעקבות הפסקת הסיוע האמריקאי, שומש גם הוא כתירוץ לריכוז הכוח בידי המזכ"ל ומקורביו. בדוח צויין כי בעקבות התנהלות זו, בארגון נוצרה אווירה של מורל נמוך, פחד מנקמנות, התנהלות בריונית ושמירת סודות, שהובילה לקריסה של הניהול הסדיר באונר"א. 
עוד נאמר כי למרות המשבר הכלכלי בו נמצא הארגון, קרנבול ביצע נסיעות רבות למדינות המפרץ, כאשר חודשים רבים הוא בילה את כולם בנסיעות עסקים. יחד עם המזכ"ל מוזכרת גם בכירת הארגון מריה מוחמדי כמי שנסעה עמו רבות, ועל פי דוח ועדת האתיקה הקשר ביניהם חרג מקשר מקצועי בלבד. קרנבול הגיב לפרסום באל ג'זירה וטען כי "אם חקירת האו"ם תמצא מקום לתיקון בארגון, לא אהסס לבצע אותם, אך כל טענה כי אני או הנהלת הארגון לא מתייחסים לתפקידנו ברצינות הנדרשת לא מבוססת ומטעה. עלינו לבחון את ממצאי הדוח כשייצא, ולא להסתמך על שמועות, האשמות שווא ובדיות".