בחמאס הגיבו לתקרית שאירעה הלילה בגבול הרצועה בה ירו והרגו כוחות צה"ל שלושה מחבלים חמושים. דובר חמאס, עבד אל-לטיף קאנוע, אמר היום (ראשון) כי "הכיבוש ממשיך להשתמש בכוח מופרז ולבצע פשעים מאורגנים כנגד עמנו הפלסטיני ובני הנוער שנלחמים מול המצור, העוול והטרור בירושלים הכבושה, הגדה המערבית ורצועת עזה. פשע חדש מתועב זה שביצע הכיבוש בהריגתם ופציעתם של ארבעה צעירים מהפכניים, משקף את התנהגותם האכזרית כלפי אנשי עמנו והוכחה לזוועת הפשעים שהוא מבצע".

עוד הוסיף: "מצב הכעס והלחץ שחווים בני העם שלנו יתפוצץ בפני הכיבוש, כל עוד לא יוסר המצור על רצועת עזה ויופסקו הפשעים והטרור המאורגן של ישראל, והפריצה החוזרת ונשנית למסגד אל-אקצא. חוסר האונים והשתיקה של הקהילה הבינלאומית, מעודדת את הכיבוש הציוני להמשיך במצור על רצועת עזה ולבצע יותר פשעים והפרות מה שמנוגד לחוקים בינלאומיים והומניטריים".

כזכור, הלילה כוחות צה"ל סיכלו ניסיון חדירה לשטח ישראל לאחר שחשודים חמושים שהתקרבו לגדר המערכת בצפון רצועת עזה ניסו לחצות את הגבול לישראל. מצה"ל נמסר כי תצפיתניות שהבחינו במתרחש הקפיצו למקום כוח של גולני ולאחר מכן מסוק קרב וטנק של צה"ל ירו לעבר החשודים.

ביישובי העוטף עברו סוף שבוע מתוח, אחרי שבלילה בין שישי לשבת תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שתי תשתיות טרור תת־קרקעיות של חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה, בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מהרצועה מוקדם יותר ויורטה בידי מערכת כיפת ברזל. אמש שוב נשמעה אזעקת "צבע אדום" בעקבות שיגור שתי רקטות נוספות מרצועת עזה לכיוון שדרות. 
 
רקטה אחת יורטה באוויר ושרידיה של רקטה שנייה נפלו בחצר בית פרטי בשדרות וגרמו לנזק לרכוש אבל לא בנפש. שני בני אדם לקו בחרדה וטופלו. מצה"ל נמסר כי הוא "ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל, ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".