סלים נעאמנה, אביה של איה נעאמנה, הסטודנטית הישראלית בת ה-22, שגופתה נמצאה הבוקר (ראשון) במדבר דנקיל שבאתיופיה, היה במטוס כדי להגיע לאדיס אבבה, כאשר קיבל את הבשורה המרה על מציאת גופת בתו. "ביקשו ממני לרדת מהמטוס, וסיפרו לי על האסון", הוא אומר. "כמה קיוויתי לשוחח עמה ולחבק אותה ולו בפעם האחרונה. כמה קיוויתי והתפללתי לחזור איתה אל חיק המשפחה. כמה קיוויתי שנתעורר כולנו מהסיוט הזה, אבל אלוהים רצה משהו אחר. היא נפרדה מאיתנו בחייה, והיום אנחנו נפרדים ממנה במותה".
קרוב משפחה סיפר, כי "המשפחה קיבלה את הבשורה על מותה של איה בהלם. איה הייתה סטודנטית מצוינת שסיימה את השנה השלישית בטכניון, ויצאה עם משלחת סטודנטים לאדיס אבבה ומדבר באתיופיה. הבנו שהיא נפלה אל מותה מצוק, בלי שהאחרים ישימו לב. אנחנו ממתינים לפרטים ומידע נוסף מהגורמים הרשמיים במשרד החוץ".

ממשרד החוץ נמסר: "מצטערים להודיע כי נמצאה גופתה של הצעירה הישראלית, איה נעאמנה, שאיבדה את דרכה במהלך טיול באזור מדבר המלח בדנקיל באתיופיה. שגרירות ישראל באדיס אבבה פעלה מול הרשויות באתיופיה, גורמי ממשל וצבא בדרגים הגבוהים ביותר, יחד עם נציגי חברת החילוץ מגנוס, לאיתור הישראלית.

אתמול עם היוודע המקרה החלו סריקות בשטח על ידי המשטרה המקומית, כוחות הצבא, ומתנדבים מקומיים. הסריקות נמשכו היום תוך שימוש ברחפנים ומסוק, עד למציאת גופתה של הצעירה שככל הנראה נפלה למותה. משרד החוץ משתתף בצער המשפחה, ומסייע בהעברת גופתה של איה לקבורה בארץ בהקדם האפשרי".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, כתב היום בחשבון הטוויטר שלו כי הוא פנה לנשיאת אתיופיה, סאהלה וורק-זוודה, בבקשה לזרז את הטיפול בהעברת ארונה של איה נעאמנה לישראל.