עימות בשידור: אחרי חודשים של הפוגה, שבו ביום שישי ובשבת המפגינים והפעילים החברתיים להפגין מול בית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בעקבות זאת, הבוקר (ראשון) התעמתו בשידור חבר מועצת העיר פתח תקווה, צבי בליץ, והפעיל החברתי עו"ד גונן בן יצחק בתוכניתם של ינון מגל ורון קופמן ב-103FM בשאלה האם ההפגנות מול בית היועמ"ש הן חלק מהמשחק הדמוקרטי, או הפרעה לסדר הציבורי.



חבר המועצה בליץ, המתגורר בשכנות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פתח את דבריו ואמר "בשבתות האחרונות ישנה התאגדות של עשרות חבר'ה מול בית הכנסת הגדול בשכונה עם מגפונים ורמקולים לפני שבת. מדובר בשכונה מאוד שקטה ורגועה, חצי ממנה מאוד דתית, וזה לא נעים או נוח לנו להתמודד עם זה. אנחנו לפני ערב שבת, וכל מה שאנחנו מבקשים הוא שיניחו לנו, הרי ערב ליל שבת זה לא הזמן לפרובוקציות", אמר והוסיף, "אנחנו חלילה לא בעד אלימות משטרתית. אני זוכר את ימי ההתנתקות, וגם אנחנו הפגנו והתמודדנו עם אלימות קשה מאוד מצד השוטרים. אין פה עניין של שמאל או ימין - על המפגינים לכבד את ההנחיות של מפקד המחוז ולא להגיע למקום בשבת. לא צריך מעורבות משטרתית, רק היגיון בריא".
לשיחה הצטרף אחד ממובילי המחאה בעיר עו"ד גונן בן יצחק שהגיב בחריפות לדבריו של חבר מועצת העיר, ואמר: "בשלב הבא בערב שבת כשיקרינו סרטים בקולנוע היכל בפתח תקווה אנחנו נפגין על זה, הא..בעצם רק שיש נושא שחשוב ומשמעותי עבור דתיים מותר להפגין נגדו שבוע אחרי שבוע. לא צריך חוק בכדי להבין שבמדינת דמוקרטית מותר להפגין, זו נשמת אפה של הדמוקרטיה. מה גם שביום שישי האחרון האנשים שנעצרו בעיר היו מזוהים כפעילי מחאה, אבל לא הפגינו. מה שראיתם בטלוויזיה זו ההפגנה שלנו מול תחנות המשטרה בגלל שעצרו אותם סתם".

בהמשך חבר מועצת העיר טען שהמפגינים השתמשו בקצף שגלש לכביש והנהגים כמעט החליקו עליו, עו"ד גונן אמר: "נכון, ירינו קצף במתחם סגור בכדי להמחיש את הרצון שלנו לניקיון משחיתות בפוליטיקה. לא ירינו על הכביש חלילה". עוד הוסיף הפעיל החברתית בן יצחק: "אנחנו נמשיך הפגנות רק על פי הנחיות בית משפט, ואיש לא יעשה משהו אחר - את החוק צריך לשמור ואנחנו נעשה. ביום חמישי בשבוע שעבר הייתי בבית המשפט המחוזי בעתירה בה עיריית פתח תקווה הפסידה כי היא הסתובבה עם רמקולים בשביל שלא ישמעו את המפגינים. המעשה הזה הוא מביש".