לאחר שהוסגר: בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ראשון) את מעצרו ב-12 יום של מייסד רשת המסחר הישראלית בסמים באפליקציית טלגרם - "טלגראס", עמוס (דוב) סילבר. הישראלי הוסגר למשטרה לאחר שנמלט והתחבא באוקראינה, שם בית המשפט המקומי אישר את העברתו להישפט בישראל. העבירות החמורות המיוחסות לסילבר, שנחשד שעמד בראש ארגון פשיעה, הן עבירות סמים, הונאה, מרמה, הלבנת הון ועוד.


כזכור, ביום חמישי האחרון דחה בית המשפט העליון באוקראינה את ערעורו של החשוד על ההחלטה להכריזו כבר־הסגרה, וההיערכות להסגרתו לישראל החלה באופן מיידי. זמן קצר לאחר מכן הצליח סילבר להימלט ממלוויו האוקראינים בנמל התעופה, צפו ברגעים אלו שתועדו על ידי מצלמות האבטחה בשדה.


עם נחיתתו בישראל, הועבר סילבר לחקירה ביחידת הסייבר בלהב 433, שניהלה את תיק החקירה נגדו, בשת"פ עם ימ"ר צפון ויחידת יהלום ברשות המיסים, ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

"המשטרה הרסה את חייו"

רות סילבר, אמו של החשוד התראיינה לגבי ההתפתחויות האחרונות במצבו בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, ואמרה: "יש הרגשה קשה מאוד. כל הזמן לבכות ולהתפלל, זה מה שעשיתי בארבעת החודשים האחרונים. ממה שהבנתי, ברגע שהורידו לו את האזיק היה מותר לו ללכת לאן שהוא רצה, זה לא נקרא לברוח, הוא לא ברח. משהו קטן שהמשטרה עשתה הרס לו את החיים. שוטר סמוי קנה ממנו משהו לשימוש אישי, ומאז הוא התדרדר".

גם אשתו של סילבר, גלי, הנמצאת בארצות הברית, תקפה את המשטרה וכינתה את ישראל "מדינה מזעזעת". בראיון לגלי צה"ל אמרה גלי כי ההאשמות בתיק מופרכות לחלוטין והזויות. "יש הרבה סעיפים הזויים ומטורפים שלא יכולים להתקיים בגלל שהוא נמצא בארה"ב. ביהמ"ש העליון כבר קבע בדיון על מעצרו של אחד העצורים שטלגראס מקבילה ליד 2. בעלי לא סחר ולא עשה שום דבר".
 
"ישראל עושה מה שנוח וקל", הוסיפה סילבר. "יש עברייינים הרבה יותר קשים שלא מטפלים בהם. יש עוד הרבה פלטפורמות כאלה. אנחנו לא אנשים אלימים, העצורים הם הייטקיסטים, שלא פגעו במישהו או איימו. ישראל מדינה מזעזעת. גם בפייסבוק יש סחר בסמים, למה לא מסגירים את צוקרברג? גם בגוגל". 
 
על הסגרתו של בעלה לישראל אמרה סילבר, כי "הוא לא שיחד שוטרים מקומיים כדי להימלט. ישראל החליפה את שלושת השופטים באוקראינה כי הראשונים שלחו אותו למעצר בית. כל ההסגרה האת לא חוקית". לדבריה, "משטרת ישראל החליטה לקרוע לי את המשפחה. פתחו תיק חדש ומאשימים אותי בעמידה בראש ארגון פשע, שאני מחליפה של עמוס ועושה את מה שהוא עשה". 

עמוס סילבר בבית המשפט בראשל"צ. צילום: אבשלום ששוני