משרד החוץ מאשר: שגריר ישראל בירדן הוזמן היום (ראשון) למשרד החוץ בעמאן לשיחה על מה שכונה על ידי גורמי החוץ בירדן "ההפרות הישראליות המתמשכות במסגד אל אקצא ובהר הבית". בתקשורת הירדנית נאמר כי השגריר התבקש להעביר את המסר, לפיו יש להפסיק לאלתר את הפרובוקציות המתבצעות בהר הבית שגורמת להסלמה במאבק ומהווה הפרה של החוק הבינלאומי. לפני זמן קצר, משרד החוץ הישראלי אישר את הדיווח.

דובר משרד החוץ סופיאן אל-קודאת אמר כי מנכ"ל השגרירות זיד אל-לוזי העביר איגרת חמורה לממשלת ישראל באמצעות השגריר לפיה יש להפסיק את ההפרות ואת כל הניסיונות שמטרתם לשנות את הסטטוס קוו הקיים בהר הבית. הדובר הוסיף כי הממלכה גינתה בחריפות את הצהרותיו של השר גלעד ארדן בעניין מסגד אל אקצא בעניין תפילת היהודים בו, והדגיש כי המסגד הכולל 144 דונם-הוא מקום המיועד לתפילת מוסלמים בלבד.
עוד הוא גינה את סגירת המצעד ואת המניעה מן המוסלמים להיכנס, תחת כל נסיבה או טענה. המשרד הדגיש את מחויבותה של ישראל ככוח כובש, לכבד את החוק הבינלאומי וההומניטרי.

שיחה זו, ככל הנראה, מגיעה כתגובה להתבטאותו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, על הצורך לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית בעתיד. כך אמר ארדן בשבוע שעבר ברדיו 90FM "אמצע הדרך": "יש עוול בסטטוס קוו שקיים שם מאז 67', וצריך לפעול כדי לשנות אותו. כדי שיהודים בעתיד יוכלו להתפלל גם על הר הבית שהוא המקום הכי קדוש לעם היהודי. צריך לפעול כדי להגיע למצב שיהודים גם יוכלו להתפלל. אבל צריך להשיג את זה בהסדרים מדיניים, לא בכוח".

כזכור, בחודש שעבר החלו מאות מתפרעים מוסלמים בהר הבית ליידות אבנים וכיסאות לעבר כוחות המשטרה המוצבים במקום הקדוש, והשוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. מתפרעים יידו חפצים לעבר כוחות הביטחון ומתפללים יהודים שעלו למקום לרגל יום ירושלים. נציין, כי מדובר בסבב אלימות שהחל מתחילת חודש יוני.