לאחר שתקף מוקדם יותר היום (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הוא מפקיר את תושבי הדרום לטובת נסיעה לאוקראינה, וראש הממשלה מצידו הגיב לביקורת ואמר כי אין זה נכון שהוא לא ייצא למערכה בגלל שיקולי בחירות, וכי הם לא אלה שיכריעו, המשיך יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, למתוח ביקורת על רה"מ ואמר בראיון ל"כאן ב'" כי "נתניהו נמצא בשמאל" וכי "למרות שהוא מוכשר, הוא איש שאינו מסוגל לקבל החלטות".



"מעולם לא היה מצב שלא הגבנו ואני שוב רוצה להזכיר - אני התפטרתי מתפקידי כשראש הממשלה החליט להיכנע לחמאס אחרי אותו סבב של 500 רקטות על דרום הארץ. נתניהו מנע עוד פעילות התקפית שלנו, וגם החליט בו זמנית להעביר 15 מיליון דולר לחמאס. קמתי ועזבתי. בתקופתי השמדנו 17 מנהרות, וכ-248 מחבלים חוסלו. אני חשבתי שצריך לפעול בצורה הרבה יותר מסיבית. זה לא הגיוני שאנחנו בקושי מגיבים וגם עכשיו אין שום תגובה".



מה אמר ראש הממשלה כשאמרת שצריך להגיב?
"הוא מספר סיפורים. הוא איש מוכשר, אבל כשהוא שניצב בפני החלטות קשות הוא לא מסוגל לקבל החלטות. גם פה זה אבסורדי. ראש ממשלה במקום להגיב ולכנס קבינט ולנסוע לשדרות הוא נוסע למסע בחירות באוקראינה, כדי להצטלם עם הנשיא ולמכור לוקשים לציבור הרחב. הוא ייסע לעוד מסע להודו, לאתיופיה, ייפגש עם כל מיני אנשים, הכל מסעי בחירות. זה לא ביקורים מדיניים. בתקופתי עשינו דברים ממש אחרים. סגרתי את המעברים. ניסיתי לעשות הכל. היחידי שכל הזמן מנע וחסם מדיניות - זה נתניהו".



אתה מאמין יותר להבטחות של בני גנץ?
"אני לא מאמין לשום הבטחות. אי אפשר להמשיך ככה לחיות. אני שומע רק הצהרות של גנץ. אני לא מכיר שום תוכנית של גנץ. ראיתי גם ביצועים שלו בצוק איתן. אני אומר דבר יותר מדהים - על כל פעולת טרור, על רצח כל יהודי - נתניהו מעניק להם חסינות. הם מסתובבים חופשי. יתרה מזאת, בסוף החודש הוא מתכוון להעביר עשרות מיליוני דולרים במזומן לאותם טרוריסטים".


בנימין נתניהו. צילום: פלאש 90
בנימין נתניהו. צילום: פלאש 90


איזה אלטרנטיבה אחרת יש?


"אני מאד מקווה שנבוא לקבינט הבא עם כוחות אחרים ועם הרכב ממשלה שיהיה שונה מההרכב הנוכחי, אבל כל זה זה לא במקרה. אני לא מצטרף לממשלה בכל מחיר. לא יכולתי להיות שר הביטחון, התפטרתי מתפקידי. יכולתי לחזור ושוב להיות שר הביטחון. תלוי מראש מה המדיניות ומי מוביל מדיניות. אין לי מה לחזור, אני לא בכל מחיר אכנס לממשלה. גם לנוכח המצב הביטחוני והכלכלי חייבים להקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה. קרי ישראל ביתנו הליכוד וכחול לבן". נתניהו - חוץ מלפזר סלוגנים קשה להגיד עליו שהוא שייך לימין. כל פעילות שלו היא בניגוד לעמדת הימין "האיש באמת התקפל בכל רגע שהגענו למצב אקוטי".



הוא אמר שאתה בשמאל.
"מי שבשמאל זה נתניהו. אני מציע שתבדוק לאורך כל השנים איך הצביע נתניהו. איך הצביע ליברמן בהתנתקות ואיך הצביע נתניהו. מי מנע והכשיל חוק עונש מוות למחבלים - נתניהו. בוא נשאיר את הפרופוגנדה. אם אתם חלק ממערך ההסברה של נתניהו, אז תודיעו לפני שאתם מתחילים שידור".



עוד אמר ליברמן, כי "לגבי הבחירות הקודמות - חתמנו על הסכם קואליציוני עם ימין חדש. מה שהשתנה מפעם קודמת זה גם הבעיה הקשה האקוטית החמורה בתחום התקציב המדיני, הגרעון האדיר. יש אופציה אחת ויחידה מבחינת ישראל ביתנו - ממשלה לאומית ליברלית רחבה. אין שום רוטציה ולא בטיח. הראשון שיתחייב על הקמת ממשלה רחבה ממשלת אחדות - נתמוך בו. לא ניכנס לשום ממשלה צרה. לא של נתניהו ולא של גנץ. ממשלה צרה תהיה צרה גדולה לישראל. הליכוד מנסה להקים ממשלה עם רגב וסמוטריץ' ודרעי וליצמן. כלך מי שמצביע ליכוד צריך לדעת שהוא מצביע עבור ליצמן כשר הבריאות ודרעי כשר הפנים".



היית חבר בקואליציה שהייתה בדיוק כזאת.
"אנחנו הצלחנו למנוע פגיעה בסטטוס קוו. מי מנע כל השנים הסדרי גיור? אנחנו. אני נסעתי והתייצבתי באשדוד מול אותה מציאות מטורפת שחנויות שפתוחות עשרות שנים, פתאום סוגרים. אנחנו לא נגד חרדים, אנחנו מאמינים בעיקרון של 'חיה ותן לחיות'. אין שום סיבה לסגור מרכולים באשדוד ובתל אביב. המציאות מחייבת היום ממשלת אחדות. הבעיה שלנו שגנץ יחד עם נתניהו נמצאים בתחרות מי יתחנן יותר לחרדים. אנחנו לא נהיה שם".