אם גדלתם באייטיז ובניינטיז וגם בימינו אנו (עידן הלופים החוזרים של סרטי הפולחן), סביר להניח שמרביתכם מכירים את מושון, כוכב סרטי המתיחות של יהודה ברקן, שמתח אנשים בדרכים בלתי שגרתיות כמו להתחפש לתינוק ולהבהיל אנשים או לקפוץ על אנשים מתוך פח זבל.



סרטי המתיחות כבר אינם באופנה וכך גם הפעמים היחידות שתראו את מושון על המסך זה כאמור בשידורים חוזרים של סרטים מלפני 30 שנה ומעלה, אך כיום הוא די "נעלם" מהמרקע. מה עלה בגורלו? יצאנו לבדוק.


מושון אלבוחר היום. צילום מסך
מושון אלבוחר היום. צילום מסך


מושון (משה) אלבוחר הוא בוגר בית הספר הגבוה לאמנויות הבמה בית צבי. בהתחלה עסק בתיאטרון ובתפקידים "רציניים", אך בתחילת שנות ה-80, מפגש עם יהודה ברקן גרם לתפנית בקריירה שלו. "פגשתי את יהודה לראשונה באירוע שקראו לו 'נופשיאדה' בבית מלון, זה אירוע שבו אנשים באו לנופש של שבוע וזכו במהלך הנופש לפעילויות בידור וכו'. היה קליק עם יהודה ואחרי זה התחלנו לשתף פעולה בסרטים".

בשנת 1984 זכה מושון להופעת הבכורה הקולנועית שלו בסרט "המתיחה הגדולה" של יהודה ברקן ויגאל שילון, ומשם החל ה"רומן" הקולנועי שלו בסרטי המתיחות של ברקן ושילון: "ניפגש בסיבוב", "ניפגש בחוף", "עבודה בעיניים" ו"גברת תפתחי זה אני". כמו כן, השתתף בסרטי הבורקס של ברקן באייטיז: "קומפוט נעליים" ו"נשיקה במצ"ח".



באותן שנים היה מושון חלק מפמליית השחקנים שהקיפו את ברקן בסרטיו בה היו חברים גם אריה מוסקונה, מושיק טימור, איגור בוריסוב, קרוליין לנגפורד ודוגמנית העירום הפולנייה דנוטה לאטו. דמותו של מושון במתיחות אף זכתה לחיקוי של אסף אשתר בסדרת ה"קומדי סטור".

לא הפריע לך שמשחקן תיאטרון רציני דבק בך המיתוג של "מושון מהמתיחות של יהודה ברקן"?
"לא, זה שטויות, זה לא רלוונטי אם אתה שחקן תיאטרון או קולנוע. זו תקופה אחרת, לפני 30 שנה הסצנה הייתה שונה לחלוטין. היום אתה מגדיר אנשים לפי העבודה שלהם, בתקופה ההיא לא היו הגדרות, היינו עושים כל מה שהיה בו עבודה ופרנסה. זה לא משנה אם זה בטלוויזיה, בקולנוע או בתיאטרון ולא משנה איזה תפקיד. מאד אהבתי את סרטי המתיחות אבל זו עבודה כמו כל עבודה".

מזהים אותך עוד ברחוב?
"היום כבר לא כל כך, מדי פעם, אבל בעבר כן".

אוהב את זה?
"זה כבר לא באמת משנה לי".




בשנים האחרונות, עם דעיכת ז'אנר המתיחות וכמה אפיזודות קצרות בקולנוע, טלוויזיה ותיאטרון, החליט אלבוחר לעשות הסבה מקצועית, למד משפטים ועבד כעורך דין מורשה. "הרגשתי שעמום מחוסר עשייה", אומר, "אז למדתי משפטים כי זה בער בי. עסקתי כעורך דין כעשר שנים אבל הרגשתי חוסר מיצוי והנאה, אז החלטתי לצמצם את העובדה כעורך דין, לטייל בעולם ולעסוק כמורה לנהיגה".

בשנת 2010 הקים מושון (67) את קבוצת הפייסבוק: "עמוד המעריצים הרשמי של מושון שלנו" בה הוא פרסם לעיתים את הגיגיו מחייו המקצועיים והאישיים ומגיב למעריציו, ובימים אלה מספר מושון כי הוא אזרח ותיק וכי זה הדבר הכי טוב שיכל לקרות לו בחיים. "אני נהנה מכל רגע, יש לי הטבות כאזרח ותיק וזה פשוט תענוג לטייל וליהנות מהחיים".

לא מתגעגע למשחק?
"מאוד, זה חיידק שלא עזב ולא יעזוב אותי. אבל אני כבר לא חלק מהרדאר ומהקליקה הזו של השחקנים, כך שלא מגיעות אליי הצעות. אם תבוא הצעה לשחק - אעשה זאת בשמחה גדולה".