פרשת הסקנדל סביב המיליארדר ועבריין המין ג'פרי אפשטיין, ששם קץ לחייו בתאו בכלא, מגיעה כעת לצרפת. התביעה הכללית הודיעה כי היא תבדוק אם יש מקום לפתוח בהליכים משפטיים בפרשה. זאת, בעקבות דרישתם התקיפה של השרה לענייני מעמד האישה, מרלן שיאפה, והשר להגנת הילדים, אדריאן טאקה, לאחר שהתברר כי אחד השותפים של אפשטיין שחשוד כמי שסיפק לפדופיל קטינות למטרות תקיפתן המינית הינו צרפתי.

הגבר, ז'אן לוק ברונול, פתח סוכנות דוגמניות בינלאומית תחת השם MC2, שבאמצעותה גייס עבור אפשטיין כאלף נערות החל מגיל 12. ברונול הקים סניפים ברחבי העולם, כולל בניו יורק ואף בתל אביב. 
 
על פי עדותן של כמה מעובדותיו לשעבר של ברונול, הוא הצליח להשיג עבור נערות אלו אשרות שהייה בארה"ב ואף נלווה לעשרות ממסעותיו של אפשטיין ברחבי העולם. המיליארדר היהודי, שנמצא ללא רוח חיים בתאו בכלא בעודו ממתין לתחילת משפטו, נעצר בתחילת חודש יולי האחרון בשדה התעופה בניו ג'רזי בארה"ב לאחר שהמריא מפריז, שם שהה כשלוש שבועות. על פי הדיווחים, אפשטיין שהה בפריז כ־11 פעמים במהלך השנה טרם מעצרו.

 הכלא בו הוחזק ג'פרי אפשטיין. צילום: רויטרס
הכלא בו הוחזק ג'פרי אפשטיין. צילום: רויטרס


לאפשטיין הייתה דירת פאר גדולה של 2,300 מ"ר בשדרת פוש היוקרתית בעיר, שם נצפו קטינות רבות לצד אח"מים, ששמם נאסר לפרסום בתקשורת המקומית. לאפשטיין היו נכסים גם בסן טרופה, בניס בריביירה הצרפתית, ובביאריץ בחוף האטלנטי.
 

אחת העדות המרכזיות בפרשה טוענת כי במהלך עבודתה בסוכנות הדוגמניות של ברונול, היא נאנסה על ידו ועל ידי בעל רשת מלונות בדרום צרפת. לפני כארבע שנים חל משבר בין ברונול לאפשטיין, והצרפתי אף תבע את עבריין המין המוכר בגין פגיעה בשמו הטוב.