מרכז החלל של נאס"א ביוסטון היה המקום הראשון על פני כדור הארץ ששמע את קולות האסטרונאוטים של אפולו 11 אחרי שנחתו על הירח לפני 50 שנה, אולם כשארה"ב תשוב לירח, היעד למסרים יהיה בתחנה של נאס"א באלבמה. 
מנהל הסוכנות, ג'ים בריידסטיין, הפתיע כשהודיע כי מרכז הטיסות לחלל על שם מרשל בהנטסוויל שבאלבמה נבחר לבסיס המבצעים החדש לקראת הטיסות המאוישות לירח שאמורות להתחדש בעוד חמש שנים ולכלול לראשונה גם אסטרונאוטית. בכך הוא יחליף את מרכז החלל ג'ונסון שבטקסס שניהל את פרויקט אפולו. 
 
מי שלא הביעו שביעות רצון מהחלטה היו הנציגים הרפובליקנים של טקסס בקונגרס, הסנאטורים טד קרוז וג'ון קרונין וחבר בית הנבחרים בריאן בבין, שקראו לנאס"א לשקול את הבחירה מחדש. "מרכז ג'ונסון היה, ועודנו, נקודת המוצא של המחקר האנושי בחלל", אמרו. 
 

"כאשר זה נוגע להנעה, אין מקום בעולם שהוא כה טוב ושיש לו ניסיון כה רב כמו מרכז החלל מרשל", הסביר בריידסטיין בטקס שנערך באלבמה. עם זאת, בהתייחסו לביקורת, הוא ציין כי גם אנשי הצוות ביוסטון יהיו מעורבים בתהליך בשל הניסיון הרב שלו, כולל בפיתוח רכב החלל המאויש ותחנת החלל הבינלאומית. 
 

את פרויקט החזרה לירח, שקיבל את השם ארטמיס, תנהל ליסה ווטסון מורגן, מהנדסת ילידת אלבמה בעלת ניסיון של שלושה עשורים בנאס"א. "התוכנית הזו תביא לנחיתה הראשונה של אישה על הירח, ומערכת הנחיתה תנוהל על ידי אחת המהנדסות הטובות ביותר של נאס"א, שהיא במקרה אישה", ציין בריידסטיין.