לדמוקרטים בארצות הברית יש בעיה שלאופן ההתמודדות איתה יהיו השלכות על סיכוייהם להשגת היעד שלהם: הבסת הנשיא טראמפ בבחירות 2020. הבחירות לנשיאות 2020 יהיו הראשונות בהיסטוריה האמריקאית שהמטרה שלהן אינה רק סילוק הנשיא המכהן, אלא גם עקירת התדמית השלילית שטבע טראמפ במוסד הנשיאות, או במילים אחרות, הטראמפיזם.
 
גם בכירים בצמרת המפלגה הרפובליקנית מדברים לאחרונה על מה שהם מגדירים בעדינות: "התנהלותו השנויה במחלוקת" של טראמפ, כגורם העלול לגרום לכישלונו בבחירות 2020. שני רפובליקנים כבר הודיעו כי בתוכניתם להתמודד בבחירות מוקדמות מול הנשיא טראמפ. מי שהיה היועץ לענייני תקשורת של הנשיא, אנטוני סקרמוצ'י, הצהיר בראיון כי "על הרפובליקנים להחליף את טראמפ לקראת הבחירות". לדבריו, "כרגע זאת דרישה לא מקובלת, אבל אם טראמפ ימשיך בהתנהלותו הנוכחית, רפובליקנים רבים יצטרפו לדרישה".
 
לפי קמפיין הבחירות שהדמוקרטים מנהלים, הם אינם ערוכים להתמודד עם אתגר הטראמפיזם. מי שמקבל בסקרים שיעורי תמיכה גדולים כמועמד דמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, תוקף את הנשיא ולועג ל"הצהרותיו ההזויות" ול"עידוד שהוא (הנשיא) נותן לגזענות ולעליונות הלבנה". אבל המתמודדים האחרים על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות תוקפים את ביידן במקום את טראמפ.

 ג'ו ביידן. צילום: רויטרס
ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

 

בעימותים שהתקיימו בין המתמודדים הדמוקרטים, הם דיברו הרבה על תוכניות בריאות ושכר לימוד בקולג'ים, אבל דיברו מעט מאוד ובדרך אגבית על התנהלותו הפרועה של הנשיא וציוצי הטוויטר שלו הפוגעים במגזרים שלמים. אין להקל ראש בחשיבותם של הנושאים שהמתמודדים הדמוקרטים דנים בהם, אבל במטרה להביס את טראמפ בבחירות 2020, הם חייבים להתריע ללא הרף מפני הנזק שטראמפ גרם לתדמית מוסד הנשיאות. המועמדים הדמוקרטים ברני סנדרס, המקיים קמפיין דורסני, וקמלה האריס התוקפנית אינם מדברים על כך.
 
אין זה קל להתמודד עם הטראמפיזם. זאת תכונה שטראמפ, יוצרה, טוב יותר מכולם ביישומה. הוא תוקף גורמים שנויים במחלוקת ומאלץ את הדמוקרטים להגן על הנפגעים שאינם אהודים בכלל גם על הדמוקרטים. טראמפ הפך את ארבע חברות הקונגרס הדמוקרטיות, "היחידה", שכניסתן לישראל סורבה, לנושא נידון באמצעי התקשורת למרות שכל אחד יודע שלארבע אין מעמד מיוחד בקונגרס. כמו כן, טראמפ תקף באחרונה את הכומר השחור בברוקלין, אל שרפטון, הנחשב דמות שולית בזירה הפוליטית בניו יורק, אבל אילץ בכירים דמוקרטים להגן עליו וחשף אותם למבוכה.
 

זה לא קל להילחם בעת ובעונה אחת גם בנשיא מכהן וגם בטראמפיזם. אבל אם הדמוקרטים רוצים להביס את טראמפ בבחירות 2020, אין להם ברירה. בלי לנקות את השטח מטראמפיזם, הם לא יצליחו לנצח אותו.