לאחר שאתמול דווח בחדשות 12 כי רעיית ראש הממשלה זעמה לאחר שסברה שהקברניט במטוס אל על לא בירך אותה במערכת הכריזה במהלך הטיסה לאוקראינה, התראיינה הבוקר (שני) סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי לגל"צ והתייחסה למקרה: "בירכו את ראש הממשלה ורעייתו כפי שמקובל והכל היה תקין. הייתי מאוד קרובה לזוג נתניהו במהלך הטיסה, זה לא היה ולא נברא. היא לא נכנסה לתא הקברניט. רעיית ראש הממשלה הסתובבה בינינו אמרה לכולם כמה היא שמחה בביקור הזה כמה היא שמחה לראות את כולם". 

חוטובלי המשיכה ואמרה: "שיתביישו להם אלו שמצאו לנכון להפיץ את השקרים האלה במסגרת נסיעה כל כך חשובה והיסטורית. זה סוג של כישרון לעסוק באירוע שלא היה לעומת הדברים החשובים שבאמת קרו כאן". לפי הדיווח, נתניהו קמה ממושבה וביקשה בזעם ללכת לתא הטייס אך המאבטחים מנעו זאת ממנה. לאחר דין ודברים קברניט המטוס בירך אותה שוב במערכת הכריזה. 
מאל על נמסר בתגובה לידיעה: "טיסת ראש הממשלה התנהלה כסדרה. שמחנו לארח את ראש הממשלה והגברת נתניהו בטיסתו לאוקראינה". מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "פרסום מעוות ומגמתי. הייתה אי הבנה שהובהרה מיד והטיסה התנהלה כסדרה. גם הסיפור על מאבטחים הוא שקר מוחלט. עוד ניסיון להסיט את תשומת הלב מביקור בינלאומי חשוב של ראש הממשלה".

בנימין ושרה נתניהו בשדה התעופה לפני ההמראה לאוקראינה. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
בנימין ושרה נתניהו בשדה התעופה לפני ההמראה לאוקראינה. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בליכוד מקווים שהביקור באוקראינה, שיסוקר בהרחבה על ידי התקשורת דוברת הרוסית בישראל, יסייע לשאוב מצביעים מישראל ביתנו של ליברמן. חוטובלי התייחסה להשפעת הביקור על מערכת הבחירות: "ברור שבמערכת בחירות הדבר הראשון שאני רואה לנגד עיני זה הניצחון של המפלגה שלי בבחירות. המפלגה היריבה שוכרת חוקרים פרטיים, אין להם אג'נדה, אין להם אידאולוגיה, הם לא יודעים לנהל מפלגה והם רוצים לנהל מדינה. זה מזעזע בעיני לראות את חוסר האמון בין הבכירים. איך אנשים יכולים לתת את קולם למפלגה שלא מציעה דרך חלופית ולא מנהיגות מוכחת". 
חוטובלי הוסיפה: "הביקור הוא מאוד חשוב, זו המדינה השנייה באירופה מבחינת שטח אחרי רוסיה. אוקראינה היא ספקית התבואה המרכזית באירופה. אנחנו רוצים להגדיל את הסחר בין המדינות. יש לנו מספר עצום של תיירים ישראליים שמגיעים לאוקראינה, כ-300 אלף תיירים מדי שנה. יש קהילה יהודית של רבע מליון יהודים ונשיא יהודי שמאוד אוהב את ישראל. זו מדינה שיש לה היסטוריה מאוד חזקה עם העם היהודי. אוקראינה תמיד מצביעה בעדנו באו"ם, זה לא דבר שקורה עם כל מדינות אירופה והדבר הזה ראוי להוקרה וראוי לחיזוק היחסים". 
סגנית השר התייחס גם לתפיסת עולמו של ראש הממשלה לגבי יחסי החוץ: "זה ביקור מדיני במסגרת של הרבה מאוד ביקורים מדיניים כחלק מתפיסת העולם של נתניהו לשים את ישראל על המפה ככוח עולמי עולה. אתה רואה את זה פעם אחר פעם, איך הוא מצליח למנף את היכולות האישיות שלו כמדינאי וכמנהיג, והדבר הזה הוא גם כן מהדברים שאנחנו שמים בפני הבוחר הישראלי". 
לגבי רצונה לקבל את תיק הרווחה אמרה: "בנושא הזה יש לי שיחות מאוד ארוכות עם ראש הממשלה ואמרתי לו את הדברים בארבע עיניים. ראש הממשלה מחליט מי יתלווה אליו לכל אחת מהנסיעות האלה. צריך לזכור שיש חודש ימים לבחירות, מערכה מאוד חשובה על עתיד המדינה ואני בטוחה שבנושאים הפוליטיים עוד נעסוק הרבה. ראינו 4 שנים מהחשובות של מדינת ישראל ביחסי החוץ שלה אודות לתפיסת העולם של נתניהו".