סמל מחלקה ושני לוחמי גולני וכן נהג סיור של החטיבה הדרומית הודחו מתפקידם בעקבות התחקיר המבצעי על ההיתקלות בגבול רצועת עזה בתחילת החודש, כך מסר היום (שני) דובר צה"ל. כזכור, בתקרית, בה חדר מחבל מחמאס לשטח ישראל, נפצעו שלושה לוחמים באורח בינוני וקל. כוח תגבור שהגיע למקום חיסל את המחבל. 



תחקיר התקרית העלה פעולות מבצעיות ראויות לצד פערים בהתנהלות אחד הכוחות. מהתחקיר עולה שמפקד המחלקה ולוחמי הסיור שהיו עימו וכן סגן מפקד הפלוגה שהגיע לאירוע, חתרו למגע. כמו כן, עלה בתחקיר כי כוח נוסף בפיקוד סמל שהגיע לאירוע, נמנע מלהכנס למרחב הלחימה. 


כאמור, לאחר התחקיר החליט מפקד חטיבת "גולני", אלוף-משנה שי קלפר, על הדחתם מלחימה ומפיקוד של סמל ושני לוחמים (מהכוח הנוסף) אשר לא פעלו כמצופה באירוע מבצעי. בנוסף, מפקד החטיבה הדרומית, אלוף-משנה לירון בטיטו, החליט להדיח את נהג הסיור מתפקידו.

דובר צה"ל אמר לאחר התקרית כי "האירוע החל לקראת השעה שתיים בלילה, כשהתצפיתניות זיהו בגזרת כיסופים את המחבל. בעקבות הזיהוי הופעל הנוהל הרגיל של פעולות מול חדירה, דבר שמתרחש הרבה. עדיין לא ברור האם הכוח מגולני שהגיע למקום הבין באותו הרגע שהמחבל חמוש", ציין, "התפתח קרב יריות ממנו נפצע באורח בינוני קצין צה"ל, ושני חיילים נוספים נפצעו קל - אחד מרסיס והשני מפגיעה בעור התוף".

לדבריו, במקביל העלו כוננות במספר ישובים והזעיקו כוחות נוספים. "המחבל, פעיל חמאס, היה חמוש בקלצ'ניקוב וברימונים והוא חוסל על ידי כוח התגבור שהגיע למקום. לפני שחוסל, הוא הספיק לזרוק רימון אחד בשטח", הסביר מנליס, "במקביל, צה"ל תקף עמדת חמאס ברצועה". דובר צה"ל הדגיש כי "מדובר באירוע חריג בשני מובנים - ביחס לאירועים שהתרחשו לאחרונה וגם ביחס לחדירות לילה אחרות שהיו במאפיינים אחרים. בשלב זה, ההבנה שלנו היא שמדובר בפעולה עצמאית של המחבל".