סערה בתקשורת האוקראינית בעקבות התקרית עם החלה המסורתית שנזרקה על-ידי שרה נתניהו בזמן טקס קבלת הפנים בשדה התעופה "בוריספול" שבקייב. האתרים החדשותיים מדווחים על כך שרעיית ראש ממשלת ישראל התעלמה מהמנהג העתיק, כשמקדמים את פני האורח החשוב בטקס מסורתי שכולל בין היתר גם כיבוד בקרבאי - חלה עגולה עם קורט מלח.



המבוכה קרתה כאשר במהלך הטקס בנימין נתניהו בקע את החלה המסורתית וגם העביר חתיכה לרעייתו. אך לתדהמת הנציגים האוקראיניים היא בחרה שלא לטעום מהחלה אלא לזרוק את החתיכה ארצה. אתר obozrevatel.com כתב כי "עוד בדרך לקייב זעמה רעיית רה"מ נתניהו על צוות אל על וכאשר הגיעו השניים לשדה התעופה, פרצה מהומה נוספת כאשר התברר ששרה נתניהו לא מכירה את מנהג ה"קרבאי" ופשוט זרקה את החלה ארצה".





אתר censor.net.ua כתב כי "כאשר הזוג נתניהו ירד מהמטוס, קיבלו את פניהם בחורים ובחורות מקומיים בלבוש אוקראיני מסורתי. הם קיבלו את פני בני הזוג בחלה ומלח. ראש ממשלת ישראל כנראה מכיר את פרטי הטקס וטעם מהלחם. רעייתו שרה לעומתו התעלמה ואף זרקה את הלחם על הארץ.  אתר segodnya.ua כתב כי "אשתו של בנימין נתניהו, שרה, הזמינה שערורייה ומבוכה כאשר זרקה את הלחם המסורתי, בו כובדה בשדה התעופה". 


גם ירושלים על הפרק

בתוך כך, ביקורו המדיני של נתניהו בקייב נמשך. גורם בפמלייתו של רה"מ אמר כי "הביקור מוצלח מאוד, מקבלים את בנימין נתניהו בהערכה רבה, עבור הנשיא ולדימיר זלינסקי רה"מ הוא אחד המדינאים הותיקים והמנוסים בפוליטיקה עולמית". במהלך הפגישה הרשמית שהתקיימה בין זלנסקי לתניהו בשעות הבוקר המאוחרות בארמון הנשיאותי סוכם על הקמת מרכז כלכלי או תרבותי בדומה להסכם עפ צ'כיה. המשמעות היא לסמן כיוון למעבר הנציגויות האוקראיניות הרשמיות לירושלים בלי להעביר את השגרירות בשלב הראשון. כמו כן, סוכם על התחייבות של אוקראינה לפעול לאשרור הסכם הפנסיות . הצד הישראלי התחייב להעביר בהקדם את המידע הנדרש והמעודכן בנושא. כיום חיים בארץ כ-400 אלף עולי אוקראינה וילדיהם. 

כמו כן, שני המנהיגים נשאו נאומים אחרי שנפגשו לשיחה בארבע עיניים. הנשיא זלינסקי הביע הערכה כלפי ישראל על כך שהיא "תומכת לאורך הזמן באחדות הטריטוריאלית של אוקראינה".

בהמשך היום צפוי להתקיים 
טקס לזכר היהודים שנרצחו בבאבי יאר בזמן השואה, ולאחר מכן עשוי בנימין נתניהו להיפגש עם הכתבים הישראלים המלווים אותו בביקור.