בדרך לעימות? משרד ההגנה הטורקי אישר היום (שני) כי שיירת מורדים מהמליציות הנתמכות על ידי טורקיה הותקפה על ידי חיל האוויר הסורי באזור אידליב. בטורקיה גינו את התקיפה, בה נהרגו שלושה בני אדם ו-12 נפצעו, וטענו כי היא מהווה הפרה של ההסכמים בין שתי המדינות, ופוגעת בתיאום בין המדינות לבין רוסיה.



לפני התקיפה, גינתה סוריה את השיירה, שלטענתה נכנסה מטורקיה עצמה, וטענה כי כניסתה לשטח הסורי - היא היא הפרת ההבנות בין המדינות. על פי הודעת משרד החוץ הסורי, שפורסמה לפני התקיפה, נאמר כי "רכבים טורקים, שנושאים תחמושת, חצו את הגבול ונעים לעבר חאן שייח'ון שבמחוז אידליב במטרה לעזור למורדים מארגון ג'בהת אל נוסרה. דבר שמוכיח את תמיכתה הנמשכת והלא מוגבלת של טורקיה בארגוני טרור". עוד נכתב בהודעה כי סוריה "מגנה באופן נחרץ את ההפרה הטורקית, והיא תהיה אחראית לכל ההשלכות שייגרמו בשל הפרת הריבונות הסורית".



המובלעת האחרונה שמתנגדת לאסד



האירוע התרחש באזור אידליב, המובלעת המשמעותית האחרונה בסוריה שלא נכנעה לשלטון דמשק או הצהירה נאמנות אליה במסגרת מלחמת האזרחים במדינה, שמתנהלת מאז שנת 2011. במובלעת שולטות מיליציות פרו טורקיות, חלקן אסלאמיסטיות, שלא מקבלות את מרות המשטר הסורי, ומקבלות תמיכה מטורקיה.



במהלך השנה האחרונה ניסו סוריה וטורקיה להגיע להבנות שיימנעו את המשך האלימות בין הצדדים, שכללה בעבר אף הפצצה כימית בעיר חאן שייח'ון, בה נהרגו מעל למאה בני אדם ונפצעו מאות, אך הבנות אלה - שהושגו בתיאום רוסי מעולם לא מומשו. בחודשים האחרונים נראה כי שני הצדדים מתכוננים לעימות, שכמו פעמים רבות מדי במלחמת האזרחים המדממת, האזרחים בסוריה ישלמו את המחיר על המאבק בין אנקרה לדמשק.