במערכת הפוליטית דורשים מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה נגד יו"ר ימינה, שרת המשפטים לשעבר איילת שקד. זאת בעקבות פרסום ב"הארץ", לפיו, שליחים מטעמה של שקד הציעו לראש הממשלה בנימין נתניהו להשפיע  על מנדלבליט לטובתו תמורת הסרת התנגדותו להצטרפותה לליכוד.
על פי הפרסום ב"הארץ", השליחים מטעמה של שקד הציעו תמיכה מלאה במהלך שיעניק לנתניהו חסינות וימנע את העמדתו לדין. אחד השליחים מטעמה של שקד אמר, "היא ככה עם מנדלבליט", והחווה תנועה של חיבור הדוק עם אצבעותיו. "היא שולטת בו, היא יודעת להשפיע עליו. היא קרובה אליו. אם היא לא תשלוט במשרד המשפטים ברור שביבי הולך לכלא", הוסיף. שליח אחר הבטיח כי "רק היא יכולה להביא לביבי את החסינות. היא יודעת לצאת להסביר בתקשורת למה החסינות מוצדקת. יש לה אמינות, היא לא מירי רגב". נציג נוסף מטעמה הציע "נאמנות מוחלטת, היא תתמוך בראש הממשלה בכל דבר".
בעקבות הדיווח פנו יאיר גולן ויאיא פינק מהמחנה הדמוקרטי למנדלבליט לפתוח בחקירה נגד שקד בחשד להצעת שוחד, שיבוש הליכי משפט והפרת אמונים. לטענתם, "מסרים אלה מעלים את החשש כי שרה בכירה בישראל הופכת את משרדה וסמכויותיה לכלי במשא ומתן פוליטי ואופורטוניסטי, אשר כל כולו נועד כדי למלט מאימת הדין". פעילים במפלגה גם הפגינו מול ביתה של שקד.

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) אמר בתגובה לפרסום כי "אם אכן זה קרה, זהו ניסיון ברור לייצר עסקת שוחד במטרה להשיג כרטיס כניסה למועדון נאמני נתניהו. הדיל המושחת הזה, אם קרה, הוא שירת הברבור של המושחתים והמשחיתים, מהרסי ומחריבי הדמוקרטיה הישראלית. הציבור הישראלי לא יעמוד עוד מנגד בעוד הנהגתו מובילה אותו אל התהום. את הבחירות האלה לא צריך לנצח - חייבים לנצח". 
יו״ר מפלגת העבודה-גשר עמיר פרץ אמר כי ״איילת שקד ובנימין נתניהו הם שני פוליטיקאים מנותקים שאכפת להם רק מעצמם, מכיסאם ומחוקי החסינות ההזויים. גם נתניהו וגם שקד שכחו מתי בפעם האחרונה עשו משהו למען בני אדם. ההקלטות שנחשפו, בין אם נאמרו על דעתה של שקד ובין אם לאו, מבטאים את השקר של הימין המנותק: חסינות לפני הכל. הגיע הזמן להחליף את המנהיגות של שקד ונתניהו במנהיגות שרואה בני אדם לפני הכל״.

סתיו שפיר מהמחנה הדמוקרטי אמרה: "שרת משפטים לשעבר שמסרסרת ביועץ המשפטי לממשלה תמורת כיסא. מה שאנחנו רואים פה זה שוחד פוליטי, ומהשפלים שהיו. דיל המאה הוא דיל החסינות של ביבי״.
בתגובתה לפרסום התנערה שקד מהדברים אמרה שמדובר ב"נסיון חיסול פוליטי". מאוחר יותר נמסר מטעמה: "למרות הניסיונות של גורמים פוליטיים לפגוע בימינה בראשות איילת שקד על-ידי רכילות זולה ושקרית, אנחנו דבקים בכוונתנו להמליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. ימינה חזקה יותר מכל הניסיונות לפגוע בה, וחשוב שהיא תישאר כזו, כי רק ימינה גדולה תוכל להמשיך לחזק את נתניהו מול האתגרים שעוד עומדים בפנינו". עוד נמסר מטעמה כי "אם הדברים שמצוטטים נאמרו על ידי אדם כזה או אחר, אין להם קשר לשקד ולא נאמרו בידיעתה".

ואילו מהליכוד נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו לא זקוק לאף פוליטיקאי כדי לטעון שהטענות האבסורדיות נגדו משוללות כל יסוד וחסרות כל תקדים".