יומיים לפני שהתאבד בתא הכלא שלו בניו יורק, חתם עבריין המין ג'פרי אפשטיין על צוואה, כך דווח הלילה (בין שני לשלישי) בתקשורת בארצות הברית. על פי הצוואה כל אחזקותיו יופקדו בקרן הקרויה "קרן 1953" אך לא נמסרו פרטים לגבי זהות היורשים. לפני כשבוע פורסם שרכושו מוערך בכ-578 מיליון דולר והנשים בהן פגע עשויות לדרוש פיצויים ולקבל חלקים מרכושו.

העתק של הצוואה התפרסם בעיתון הניו יורק פוסט, וכלל יותר מ-56 מיליון דולר במזומן, כ-14 מיליון דולר של הכנסות קבועות מהשקעה, ונכסי תעבורה, כמו מכוניות וספינות, בשווי של יותר מ-18 מיליון דולר. אוסף יצירות האמנות, העתיקות וחפצי ערך נוספים שהחזיק אפשטיין עדיין לא הוערך.



בתוך כך, התובע הכללי האמריקאי, וויליאם בר, הודיע אמש על מינוי הנהלה חדשה לסוכנות בתי הכלא הפדרלית בארצות הברית, זאת על רקע פרשת התאבדותו של המיליארדר בבית כלא בניו יורק לפני כשבוע וחצי. ראש הארגון, יו הורוביץ, הודח מתפקידו והועבר לתפקידו הקודם בסוכנות. קייטלין הוק סוייר, שכיהנה עד שנת 2003 כראש הסוכנות, תחזור לתפקיד.



בתוך כך, הנסיך הבריטי אנדרו, בנה של המלכה אליזבת השנייה, הביע "זעזוע" בהתייחסות ראשונה לפרסומים על פשעי המין החמורים המיוחסים לחברו לשעבר, אפשטיין, בעוד שממשיכים להתפרסם פרטים מביכים על קשריו של הדוכס מיורק עם איש העסקים הפדופיל שהתאבד בכלא. בהודעה שפרסם ארמון בקינגהם ביום ראשון בלילה מטעמו של הנסיך נאמר כי "הדוכס מיורק מזועזע מהדיווחים האחרונים לגבי הפשעים לכאורה של ג'פרי אפשטיין". "הוד מעלתו מגנה את הניצול של אדם כלשהם והטענות שהוא היה מעורב, השתתף או עודד התנהגות כזו הן מתועבות", המשיכה ההצהרה.
הנסיך אנדרו (59) היה בקשרי חברות קרובים עם אפשטיין במשך שנים רבות ושמו נקשר לא פעם למסיבות המין עם קטינות. הטענות עלו מחדש מוקדם יותר החודש, יממה לפני שאפשטיין שם קץ לחייו, כאשר במסמכים משפטיים שפורסמו בארה"ב, טענה וירג'יניה רוברטס כי בעת שהייתה בת 17, היא נאלצה לקיים יחסי מין עם הנסיך בלונדון, בביתו של אפשטיין ובאורגיה שהשתתפה באי של אפשטיין בקריביים. אולם בארמון בקינגהם דחו פעם אחר פעם את הטענות והצהירו כי "הן מופרכות ולא נכונות לחלוטין" וגם המשטרה הבריטית נמנעה מפתיחת חקירה.
ביום ראשון, לפני שפורסמה ההודעה מטעמו של הנסיך, פורסם בדיילי מייל סרטון מדצמבר 2010, שנתיים אחרי שאפשטיין כבר הורשע בפדופיליה במסגרת עסקת טיעון שנויה במחלוקת, כאשר הנסיך נראה בפתח ביתו של אפשטיין במנהטן, כשהוא מנופף לשלום לאישה אלמונית שעזבה את המקום ונכנסה למכונית שהמתינה לה.
היום המשיך הצהובון עם פרסום חדש, ולפיו הנסיך אנדרו אירח את אפשטיין והפמליה שלו למסיבה בטירת בלמורל בסקוטלנד באמצע שנת 1999. לפי ההערכות, המסיבה התרחשה בעת שגם המלכה שהתה בטירה במסגרת החופשה השנתית שלה בטירה בקיץ ובתחילת הסתיו. אחת הנשים שליוו את אפשטיין, שהייתה אז דוגמנית בשנות העשרים לחייה, סיפרה לדיילי מייל כי היא ניהלה שיחה עם אנדרו. "הוא היה נחמד מאד, מנומס מאד", אמרה האישה, שהוסיפה כי הקבוצה ישנה בטירה במהלך הלילה ולמחרת בילתה בגני הטירה. היא גם חשפה שנהגה לתת עיסויים מיניים לאפשטיין, אולם באותו הלילה החליטה לפרוש מוקדם ואינה יודעת אם היו אירועים חריגים.