כשליש (31%) מההורים בישראל מגיעים לחופש הגדול עם יתרה שלילית בימי החופשה, לרוב כיוון שהם ניצלו אותם כבר במהלך שנת הלימודים, זאת לאור הפער בין ימי החופש של ההורים מול ימי החופש במערכת החינוך. כך עולה מסקר חדש שביצעה חברת AllJobs, שבדק כיצד נערכים הורים עובדים לקראת החופש הגדול.
מבין ההורים שמתכוונים לנצל באוגוסט את ימי החופש שנותרו להם, 62% מתכננים לקחת עד 10 ימי חופש ו־29% ייקחו יותר מ־10 ימי חופש, לעומת 9% בלבד מההורים שלא ייקחו חופש כלל. ההתמודדות הקשה ביותר של ההורים (35%) מול המעסיק בתקופה זו היא בצורך לצמצם את המשרה, לאחר מכן הנטל הכלכלי הכבד (32%) ועבור 30% הקושי המהותי ביותר הוא במציאת תעסוקה ועניין לילדים השוהים בבית. 
הנשים הן אלו שמשלמות את המחיר העיקרי מבחינת הקריירה במהלך החופש הגדול - 30% מהנשים לעומת 16% מהגברים ציינו כי הן אלה שנשארות עם הילדים בבית בחופש הגדול, ו־45% העידו שהקריירה שלהן נפגעת בחודשים אלה לעומת רק 31% מהגברים. אף שנראה שכולם נעזרים בסבים ובסבתות בימי החופש, מרבית המשפחות (61%) שבהן ההורים עובדים לא מסתייעות בהם או מסתייעות בהם מעט מאוד. אצל 28% הסבים והסבתות עוזרים כשהם יכולים ואצל 11% בלבד הם הגורם המסייע הכמעט בלעדי.

לדברי עינב בוימפלד, מנהלת התוכן והמחקר של AllJobs, “ניצול ימי החופש שנצברו הוא הפתרון הזמין והנפוץ ביותר, אך צריך לזכור שימי החופש נועדו בין היתר גם בשביל חופש. במצב הנוכחי רוב הימים הולכים לטובת שהות עם הילדים, והתוצאה שמתקבלת היא אוכלוסייה רחבה של עובדים שלא זוכה לחופש משמעותי במהלך השנה ולכן היא שחוקה ועייפה”.